Home » Natură » Cum ar putea lăcustele canibale să ajute la dezvoltarea de noi pesticide

Cum ar putea lăcustele canibale să ajute la dezvoltarea de noi pesticide

Publicat: 25.05.2023

Ar putea părea surprinzător pentru mulți dintre noi, dar se pare că lăcustele au un apetit înfiorător, care se extinde chiar și împotriva membrilor din propria specie.

Potrivit ultimelor descoperiri, aceste insecte eliberează un feromon „anti-canibalism”, pentru a se feri de proprii semeni.

O astfel de substanță s-ar putea dovedi utilă în dezvoltarea unor noi strategii de folosire a pesticidelor.

Feromonii lăcustelor pot inspira producția de spray-uri

Oamenii de știință au subliniat, într-un raport publicat recent, faptul că această descoperire poate da naștere unei suite întregi de posibilități pentru agricultură: s-ar putea ajunge inclusiv folosirea spray-urilor cu substanțe similare feromonilor. Aceste substanțe, non-toxice, ar fi folosite pentru protejarea culturilor împotriva lăcustelor sau ale altor insecte.

Insectele eliberează un feromon numit phenylacetonitrile (PAN), care le permite să se ferească de celelalte „surate” care intenționează să le mănânce, potrivit The Guardian.

De regulă, lăcustele sunt destul de solitare și mare parte din viață și-o petrec în jurul unei singure zone și le place, în egală măsură, să rămână ferite de alte insecte. Totuși, atunci când crește densitatea populației de lăcuste într-un anumit perimetru, aceste insecte trec într-o altă fază în numai câteva ore: își schimbă culoarea, devin foarte active, agresive și capătă un apetit vorace.

În ultimă instanță, lăcustele ajung să consume tot ce prind în calea lor – inclusiv alte lăcuste.

Canibalismul, deloc surprinzător în regnul animal

De altfel, canibalismul este răspândit în natură, au explicat specialiștii.

„Oamenii sunt cei care au inventat aceste noțiuni etice care interzic canibalismul, dar aceasta nu este o regulă generală și în natură. Pentru celelalte specii, carnea este carne. O vulpe va mânca o vulpe moartă, un șoarece va mânca un alt șoarece, iar un șobolan va mânca un alt șobolan. În ce privește lăcustele, oamenii cred că ele trăiesc în iarbă și se hrănesc cu plante, dar în mod clar, ele se vor mânca între ele”, a explicat Bill Hansson, directorul Departamentului de Neurotehnologie Evoluționară de la Institutul Max Planck și coordonatorul cercetării.

Cel mai vechi și adânc lac din lume este casa unui pește canibal

Astronomii au descoperit o „mână de stele” care poate oferi noi detalii despre canibalismul galactic

A fost descoperit cel mai vechi caz de canibalism din lume. Când a avut loc?

Top 10 exemple tulburătoare de popoare care au practicat canibalismul