Home » Natură » Test de cultură generală. Care animal nu urinează niciodată?

Test de cultură generală. Care animal nu urinează niciodată?

Publicat: 26.02.2024

Iată o curiozitate cel puțin neobișnuită: v-ați pus vreodată întrebarea „care animal nu urinează niciodată”?

Care animal nu urinează niciodată? Răspunsul este: gândacii Armadillidiidae.

Aceștia eliberează amoniac sub formă de gaz prin cochilia lor, potrivit Britannica.

Urina este o soluție lichidă sau semisolidă formată din deșeuri metabolice și alte substanțe, adesea toxice, pe care organele excretorii le extrag din fluidele circulatorii și le elimină din corp.

Care animal nu urinează niciodată și ce este, de fapt, urina?

Compoziția urinei tinde să reflecte necesitățile de apă ale organismului. Animalele de apă dulce elimină de obicei o urină foarte diluată. Animalele marine tind să combată pierderea de apă în mediul lor sărat prin eliminarea urinei concentrate; unele dezvoltă metode active de eliminare a sărurilor. Animalele terestre, în funcție de habitatul lor, obișnuiesc să rețină apa și să elimine o urină foarte concentrată.

La cea mai mare parte a păsărilor, reptilelor și insectelor terestre, produsul final al metabolismului aminoacizilor nu este ureea solubilă în apă, ci acidul uric insolubil. Urina păsărilor și a reptilelor este o suspensie apoasă albicioasă de cristale de acid uric care este eliminată în cloacă și amestecată cu material fecal înainte de a fi expulzată. Urina insectelor terestre este solidă și în unele cazuri este stocată sub formă de pigment în corp în loc să fie eliminată.

La animalele mici și primitive (pești teleosteeni, echinoderme, celenterate și animale cu o singură celulă), în special cele care trăiesc în medii acvatice, produsul final al metabolismului aminoacizilor este gazul extrem de toxic amoniac, care este colectat și eliminat într-o soluție apoasă diluată. Multe dintre animalele mai mici nu dezvoltă un sistem excretor; fiecare celulă individuală elimină deșeurile în fluidele circulatorii, iar deșeurile se difuzează apoi în mediul înconjurător, conform Britannica.

Femelele broaște „fac pe mortul” pentru a scăpa de pretendenții nedoriți