Home » Sporturi » Ride BMX, Ride!

Ride BMX, Ride!

Publicat: 20.06.2007
La mai bine de 500 de ani de cand Leonardo da Vinci a schitat-o si la aproape 150 de cand Ernest Michaux a construit-o, niste fanatici vor sa distruga bicicleta dand cu ea de pamant e drept, dupa ce, in prealabil, si-au luat avant de pe o rampa.

MX este acronimul pentru Bicycle Motocross si a fost inventat in California, la inceputul anilor ‘70, de cativa tineri plictisiti doar sa se plim­be cu bicicleta, cand puteau face cu ea – inclusiv in cadru organizat (National Bicycle League) – o multime de alte lucruri, de la acrobatiile marun­te pe o roata, la complicatele salturi in aer care urmeaza escaladarii rampelor, platformelor sau trambu­li­nelor natu­ra­le ori artificiale. Cum o bicicleta obis­nui­ta, de agrement, nu era in stare sa suporte toate aceste socuri brutale, velocipedele moderne au declansat cursa inarmarilor. Ele si-au modificat dramatic toate componen­tele, incepand cu rotile de 20 de inci si terminand cu saua, ghidonul, lantul sau pinioanele. Caracteristicile gene­rale autoimpuse sunt soliditatea si versatilitatea, una dintre consecinte fiind folosirea unor materiale noi, care sa spo­reasca rezistenta bicicletei dar sa nu-i creasca semnificativ greutatea. De aici si utilizarea unor aliaje sofisticate, intalnite la fabricarea navetelor spatiale. Incepatorilor li se recomanda biciclete pentru freestyle – marci precum Haro, Wethepeople, Schwinn, Gary Fischer, Felt, Dragonfly sau GT, care, in functie de dotari, costa intre 150 si 500 USD. In cadrul concursurilor profesioniste, exceptand stilul race (unde conteaza timpul in care este strabatut circuitul de rampe), se puncteaza inaltimea, durata, acuratetea si numarul saltu­rilor, ca si al rotatiilor in cadrul fiecarui salt, elementele de prindere si des­prindere, precum si aterizarea.

Foto: Red Bull

FACTS


Stiluri

Tags:
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase