Home » Stiinta » Teoria RADICALĂ a unui reputat fizician de la Harvard despre apariţia oamenilor pe Pământ: ”A jucat un rolul crucial în a permite existenţa noastră”

Descopera 11.18.2015
De unde venim? Există mai multe răspunsuri la această întrebare, iar cel pe care îl vei obţine, de multe ori, depinde de cine întrebi.

De exemplu, un astrofizician ar putea spune că componentele chimice ale corpului nostru au fost falsificate pentru prima dată în focurile nucleare ale stelelor. Pe de altă parte, un biolog evoluţionist s-ar putea uita la asemănările dintre ADN-ul nostru şi cel al altor primate şi să zică că am evoluat din maimuţe.

Lisa Randall, un fizician de la Universitatea Harvard, are un răspuns diferit despre originea omenirii pe care îl descrie în cartea ei „Materia întunecată şi dinozaurii”. Fizicianul postulează că dispariţia dinozaurilor a fost necesară pentru apariţia oamenilor , acest lucru este legat de materia întunecată. Materia întunecată este o problemă misterioasă, invizibilă, despre care astronomii afirmă că ar constitui 85% din toată materia din universul nostru.

Dispariţia unei specii este începutul pentru alta.

Paleontologii sunt de acord, în mare măsură, că în urmă cu aproximativ 66 de milioane ani un corp gigantic ceresc de 15 km lungime, probabil o cometă, a lovit Pământul. Impactul a şters 75% dintre speciile de pe întreaga planetă, inclusiv dinozaurii.

Randall descrie o materie  întunecată sub forma unei clătite dens ambalate în galaxia noastră, care ar putea fi responsabilă pentru apariţia noastră ca specie.

În general, materia întunecată tinde să fie concentrată în inele în jurul galaxiei sau în bule gigantice. Dar Randall crede că această materie ar putea exista, de asemenea, într-un aşa-numit disc întunecat din interiorul stelelor, planetelor şi norilor de gaz din galaxia noastră.

Discul întunecat

Randall mai lansează ipoteza că atunci când trecem prin discul întunecat, gravitaţia de la materia întunecată influenţează regiunea exterioară a sistemului nostru solar, numit norul Oort.

Norul Oort se află între aproximativ 1.000 – 100.000 de unităţi astronomice (de la 150 de miliarde la 15.500 miliarde de km) de la Soare şi conţine miliarde de obiecte de gheaţă de cel puţin 19 km lăţime.

Dacă ceva de 19 km ar lovi Pământ astăzi, ar însemna sfârşitul vieţii aşa cum o ştim noi. Randall crede că este exact ceea ce s-a întâmplat cu dinozaurii acum 66 de milioane de ani, fapt care a deschis uşa pentru evoluţia primatelor pe scară largă.

În concluziile sale, Randall scrie: „Într-un sens global, noi toţi suntem descendenţi ai Chicxulub [oraşul în care meteoritul mortal a afectat dinozaurii]. E o parte a istoriei noastre care ar trebui să se vrea a fi înţeleasă. Dacă este adevărat, ridurile suplimentare apărute în timp ce scriam această carte ar elicida că nu numai materia întunecată e responsabilă pentru schimbarea irevocabilă a lumii noastre, dar că o parte din ea a jucat un rolul crucial în a permite existenţa noastră.”