Home » Știință » NASA a făcut publice imagini cu prima floare crescută în spaţiul cosmic. ”Există şi alte forme de viaţă aici” – FOTO

Publicat: 19.01.2016
Fotografiile au fost realizate de un astronaut american aflat la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale

Pe 16 ianuarie, astronautul american Scot Kelly posta pe pagina sa de Twitter imagini cu prima floare crescută în spaţiul cosmic. Este vorba de un exemplar din genul Zinnia, care şi-a deschis petalele de curând.

„Prima floare cresută în spaţiul cosmic îşi face debutul! Da, există şi alte forme de viaţă aici!”, declara Kelly pe Twitter. După ce au studiat comportamentul salatei roşii, zinnia a fost aleasă în mod special de către astronauţii vegeterieni ai NASA, pentru a-i ajuta să înţeleagă mai bine comportamentul florilor în spaţiul extraterestru.

„Zinnia este foarte diferită de salata roşie. Este mult mai sensibilă la influenţa factorilor de mediu. Planta are o durată de viaţă cuprinsă între 60 şi 80 de zile. Cu toate acestea, zinnia este dificil de crescut, dar, ne poate ajuta să înţelegem cum putem adapta tomatele la mediul din exteriorul planetei noastre”, susţin cercetărorii NASA.

Oamenii de ştiinţă vor continua să monitorizeze evoluţia plantei crescute de Scot Kelly la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale. Specialiştii americani susţin că practicarea agriculturii îi ajută pe astronauţi să se adapteze mai bine la condiţiile de mediu în care îşi desfăşoară activitatea.

Sursa: upi.com