Home » Stiinta » EXPERIMENT cu urmări uriaşe. Un babuin a supravieţuit aproape 3 ani cu o inimă de porc. Cercetători: Şi omul ar putea la fel – FOTO+VIDEO

Autor: Marina Manastîrlî 04.08.2016
Inima unui porc a fost menţinută sănătoasă şi funcţională în interiorul abdomenului unui babuin pentru aproape 3 ani, stabilind un nou record mondial.

Acest experiment sugerează că încrucişarea speciilor pentru transplant e mai aproape decât oricând înainte.

Babuinului îi rămăsese şi inima lui originală, aşa că nu s-a bazat pe organul de porc, dar este impresionant faptul că inima străină a supravieţuit în interiorul abdomenului său atât de mult timp fără a fi distrusă de sistemul imunitar al maimuţei. Acest lucru sugerează că într-o zi ar fi posibil transplantul de organe de la animale la oameni.

Practica de transplantarea a organelor de la o specie la alta este cunoscută sub numele de xenotransplantare, iar acest record e în măsură să se extindă rata de supravieţuire a organelor dincolo de limita de doi ani. Bazându-se pe acest rezultat, cercetătorii de la Institutul Naţional de Sănătate din SUA consideră că ar putea salva mii de vieţi pe an.

„Oamenii obişnuiau să creadă că aceasta era doar un experiment sălbatic fără prea multe implicaţii. Cred că acum, cu toţii înţelegem că xenotransplantarea se poate întâmpla de fapt şi la om”, a declarat cercetatorul principal, Muhammad Mohiudin.

Sursa foto: Hepta

În trecut, organele nu au supravieţuit mai mult de 500 de zile în interiorul unei altei specii în care erau transplantate. Dar, în acest experiment, cinci babuini au avut inimi de porc cuplate la vasele de sânge din abdomenele lor. Deşi rata medie de supravieţuire a acestor inimi a fost de 298 de zile (aproximativ 10 luni), unul dintre organe mai bătea încă şi după 945 de zile.

Cercetătorii au administrat babuinilor o combinaţie de noi medicamente de suprimare a sistemului imunitar. Scopul medicamentelor era să împiedice sistemul imunitar să atace noile inimi.

Deşi babuinii sunt similari cu oamenii, ceea ce îi face ideali pentru observaţiile de răspuns a organelor trasplantate de la o altă specie, oamenii de ştiinţă cred că folosirea organelor de la porci constituie cea mai bună soluţie în transplanturile dintre specii, având în vedere că aceştia sunt biologic similari cu noi. Se mai ştie, de asemenea, că ADN-ul porcin poate fi mai uşor de modificat pentru a ajusta genetic organele lor.

Deşi rezultatele sunt incredibil de favorabile, cercetătorii subliniază faptul că există încă o mulţime de lucruri de făcut.

Pentru început, chiar dacă această tehnică nu a fost testată la oameni, beneficiarii de transplant ar trebui să consume medicamente imunosupresoare pentru tot restul vieţii lor (şi aici nu mai vorbim de preocupările etice ci despre nevoile propriilor noastre organe).

Pe lângă aceste lucruri, nu este încă clar dacă inimile transplantate ar fi suficient de puternice pentru a menţine babuinii în viaţă.

NASA: Modulul Crew Dragon generează mai multă energie decât se așteptau cercetătorii
Medic de la Colentina: Infecția cu SARS-CoV-2 produce afecțiuni la nivelul tuturor organelor
Ce poate păți femeia care a rupt bujori de munte, specie protejată în România.
Au început înscrierile la Universitatea din București pentru admiterea 2020