Home » Știință » Astronomii americani susţin că pot descoperi forme de viaţă extraterestră

Astronomii americani susţin că pot descoperi forme de viaţă extraterestră

Publicat: 12.04.2016
Acestea orbitează în jurul unor obiecte cosmice cunoscute sub denumirea de ''stele roşii pitice''.

Absolut toate cercetările realizate până în acest moment de către astronomi, cu scopul de a descoperi forme de viaţă extraterestră, nu au avut sorţi de izbândă. Principala ipoteză de la care plecau specialiştii era cea conform căreia în spaţiul cosmic organismele ar putea supravieţui doar dacă ar exista pe o planetă care orbitează în jurul unei stele similare cu Soarele, la o distanţă aproximativ egală cu cea dintre planeta noastră şi astrul solar.

Această supoziţie nu a fost luată în considerare cu ocazia realizării unui nou proiect de cercetare, de către specialiştii Insitutului SETI, din Mountain View, SUA. Aceştia au studiat circa 20.000 de stele pitici roşii, despre care spunea, până de curând, că nu pot avea în apropierea lor planete locuibile.

Motivul îl reprezenta faptul că obiectele cosmice orbitează atât de aproape faţă de aceste stele încât una dintre emisferele lor ar fi în permanenţă expusă căldurii, în timp ce temperatura celeilalte emisfere ar fi extrem de scăzută. Prin urmare, organismele biologice nu ar avea şanse să supravieţuiască în niciuna dintre aceste două zone ale planetei.

Oamenii de ştiinţă americani susţin că diferenţa de temperatură dintre emisferele planetelor care orbitează în jurul stelelor pitici roşii nu ar trebui să fie văzute drept o caracteristică a inospitalităţii vieţii. Din contră, astronomii susţin că în unele regiuni ale acestor planete ar putea exista cursuri de apă, prin intermediul cărora temperatura ar fi distribuită uniform, făcând astfel posibilă supravieţuirea organismelor.

Un alt argument oferit de specialiştii SETI este faptul că toate stelele roşii pitice care s-au format în Univers sunt active în momentul de faţă şi vor străluci încă foarte mult timp de acum înainte. Cercetătorii sunt de părere că tocmai datorită vechimii lor, planetele care orbitează în cadrul unor astfel de sisteme solare ar putea găzdui forme de viaţă extraterestră.

Mai mult decât atât, rezultatele studiilor realizate pe cele aproximativ 2000 de exoplanete descoperite până acum arată că aproximativ jumătate dintre stelele roşii pitice au în apropierea lor planete care ar putea fi locuite. Procentul este comparabil cu cel al stelelor a căror structură este asemănătoare cu ce a Soarelui.

Sursa: sciencealert.com