Home » Stiinta » Calea Lactee aşa cum nimeni nu a mai văzut-o până acum – VIDEO

Calea Lactee aşa cum nimeni nu a mai văzut-o până acum – VIDEO

Autor: Alin Motogna 04.29.2016
Cercetătorii au început să obţină aceste imagini fascinante cu Calea Lactee încă de acum 7 ani.

În anul 2009, Agenţia Spaţială Europeană lansa Observatorul Spaţial Herschel, cu scopul de a obţine cele mai bune imagini în infraroşu din Univers. Telescopul şi-a încheiat misiunea în 2013, însă, de atunci, oamenii de ştiinţă au muncit la prelucrarea datelor obţinute cu ajutorul acestuia, făcând publice, de curând, primele rezultate ale proiectului de cercetare „Herschel Infrared Galactic Plane Survey” („Hi-GAL”): 70 de hărţi de calitate superioară.

„Aceste hărţi nu numai că impresionează prin aspectul lor, ci reprezintă nişte materiale de studiu extrem de preţioase pentru astronomii care investighează diferite stadii din procesul de formare al stelelor din galaxia noastră”, a declarat coordonatorul proiectului Hi-GAL,  Sergio Molinari (IAPS/INAF, Italia), într-un comunicat de presă emis de Agenţia Spaţială Europeană.

Hi-GAL este cel mai complex program de cercetare realizat cu ajutorul telescopului spaţial Herschel. Dispozitivul le-a folosit astronomilor europeni pentru a studia circa două procente din suprafaţa totală a cerului, pe parcursul a numai puţin de 900 de ore de observaţii.

Folosind unde infraroşii, dispozitivul le-a oferit specialiştilor şansa de a investiga unele dintre cele mai reci obiecte cosmice descoperite până acum. Nu a fost uşor ca acestea să fie reprezentate pe hărţi, deoarece structuri precum corpurile proto-stelare sau norii difuzi de gaz au temperaturi similare. Prin urmare, echipa de cercetare s-a văzut nevoită să dezvolte o tehnică specială, pentru a mări contrastul dintre structurile cosmice identificate şi fundalul imortalizat.

Rezultatul muncii cercetătorilor europeni ne este prezentat într-un videoclip, în care apare Calea Lactee. În imaginile video pot fi observate trei lungimi de undă, 70 de microni (cu albastru), 160 de microni (cu verde) şi 350 de microni (cu roşu), corespunzând unor obiecte care au o temperatură de 40, 18, respectiv 8 grade Kelvin (-233, -255 şi -265 grade Celsius).

Sursa:youtube.com/European Space Agency, ESA