Home » Știință » ”Fundul zburător”, cea mai mare aeronavă hibrid din lume. Zboară la peste 3.000 de metri – FOTO

”Fundul zburător”, cea mai mare aeronavă hibrid din lume. Zboară la peste 3.000 de metri – FOTO

Publicat: 07.07.2016
Design-ul său i-a adus porecla de ''Fundul Zburător'', însă aeronava este gata să arate lumii de ce este în stare.

Felul în care arată i-a conferit numele de ,,Fundul zburător”. Dar cea mai mare maşinărie de zbor este gata să dovedească ce poate, la sfârşitul acestei luni, când va părăsi hangarul. Airlander 10 are o lungime de 92 de metri, iar în această vară va realiza şase zboruri pentru a-şi demonstra tehnologia.

Hybrid Air Vehicle, compania din spatele aeronavei, a prezentat detalii despre rutele şi manevrele care vor fi utilizate pentru a pune aeronava hibrid pe traseul său.

Airlander 10 este o combinaţie între un avion şi un dirijabil, fiind cu 15 metri mai lung decât cele mai mari aeronave pentru pasageri din lume. Aceasta va zbura la o altitudine de 1.219 metri, cu o viteză de 74 de km/h

Aeronava va zbura peste zona Cardington din Marea Britanie. Un alt test la care va fi pus Airlander 10 va fi zborul pe o distanţă de 138 de km la altitudinea de 3048 de metri, cu o viteză de 111 km/h.

David Burns, pilotul pentru teste al Hybrid Air Vehicles a afirmat:, Deşi am zburat pentru multe ore în simulatorul nostru interior, avem nevoie de date concrete pentru a ne confirma performanţele şi comportamentul aeronavei”.

,, În timpul zborului, echipa de la sol va primi date de la peste 1000 de senzori de la bordul aeronavei,” a adăugat el.  Nava hibrid a fost construită iniţial pentru guvernul american, ca o navă de survolare pe termen lung, dar proiectul a fost abandonat din cauza reducerilor de personal.

Astfel, aeronava a fost modificată pentru a susţine  zborurile recreaţionale şi de afaceri, a fost asamblată într-un hangar din aerodromul Cardington, din Bedfordshire.

Aeronava poartă numele Martha Gwyn, numele soţiei preşedintelui de la Hybrid Air Vehicles. 

De asemenea, compania a anunţat că a strâns 1,25 de milioane de lire în cadrul unei campanii de strângere de fonduri, după ce a obţinut aprobările de la autorităţile de reglementare pentru efectuarea testelor.

Înainte de a părăsi hangarul, nava va fi supusă unui test de prăbuşire, pentru a testa părţile mobile din sistemul antiderapant care va acţiona precum cel al avioanelor tradiţionale. Un alt test va fi utilizarea celor patru motoare la capacitate maximă pe sol înainte de a-şi lua zborul.

Într-o scrisoare, Nick Allman, directorul programator de la Hybrid Air Vehicle, a afirmat: ,,În curând vom părăsi hangarul, depinde de vreme, şi vom începe ultima fază a testelor la sol. Când testele se vor termina, Airlander va fi gata să îmbarce în primul ei zbor, restul echipei de programatori. Am făcut progrese uimitoare în ultimele cinci luni, va fi o vară interesantă pentru industria aviaţiei.

Conceptul din spatele navei este reprezentat de combinarea tehnologiei utilizate la dirijabile cu aerodinamica avioanelor, permiţându-i să călătorească pe distanţe lungi utilizând o cantitate mică de combustibil.

Una dintre aripi măsoară 9 pe 11 metri,  pentru a o umple cu heliu este nevoie de 1,3 milioane de metri cubi (cantitatea necesară pentru umplerea a 15 piscine olimpice).

Într-o declaraţie prezentată de Hybrid Air Vehicles, aceştia afirmă: ,,Zborul este acum autorizat din moment ce au fost completate testele la sol şi documentaţia asociată.” 

Airlander va putea survola şi ateriza pe orice tip de suprafaţă, inclusiv gheaţă, nisip şi apă. Va putea sta în aer timp de două săptămâni zburând cu peste 144km/h, la o înalţime de 6,100 de metri în aer, cu o încărcătură de 10 tone. Unele persoane consideră că Airlander reprezintă viitorul în aviaţie, deoarece nu produce atât de multă poluare şi zgomot, precum un avion normal.

Spre deosebire de o navă normală, Airlander nu are o structură internă fixă, dar aceasta devine rigidă în momentul umplerii cu heliu. Materialul utilizat pentru carenă a fost proiectat de Warwick Mills şi asamblat de ILC Dover, compania care creează costumele pentru astronauţii de la NASA.

Vehiculul a atras atenţia datorită aspectului său, după publicarea unor poze pe Twitter, mai multe persoane au comparat forma aeronavei cu un fund uman. 

Sursa: Mail Online

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:

 
 
 
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Evenimentele care au construit România: cum reținem istoria fără să o transformăm într-o listă de date
Evenimentele care au construit România: cum reținem istoria fără să o transformăm într-o listă de date
Controversele din spatele unei legende științifice. Louis Pasteur: ce ne spun caietele sale secrete despre etica științei
Controversele din spatele unei legende științifice. Louis Pasteur: ce ne spun caietele sale secrete despre etica științei
Electrocasnicele obișnuite emit particule nocive în cantități uriașe, arată un studiu
Electrocasnicele obișnuite emit particule nocive în cantități uriașe, arată un studiu
Cactusul care înflorește doar o dată pe an: o poveste despre frumusețe efemeră și misterul naturii
Cactusul care înflorește doar o dată pe an: o poveste despre frumusețe efemeră și misterul naturii
Una dintre cele mai faimoase fosile ar ascunde un membru cu totul nou al arborelui nostru genealogic
Una dintre cele mai faimoase fosile ar ascunde un membru cu totul nou al arborelui nostru genealogic
Stilul personal ca mecanism de adaptare în perioade de instabilitate socială
Stilul personal ca mecanism de adaptare în perioade de instabilitate socială
Mimica facială prezice alegerile oamenilor, arată un nou studiu
Mimica facială prezice alegerile oamenilor, arată un nou studiu
Efectul placebo și nocebo: cum așteptările noastre pot vindeca sau îmbolnăvi corpul
Efectul placebo și nocebo: cum așteptările noastre pot vindeca sau îmbolnăvi corpul
8 moduri în care alcoolul îți afectează corpul. De ce nici consumul moderat nu este lipsit de riscuri?
8 moduri în care alcoolul îți afectează corpul. De ce nici consumul moderat nu este lipsit de riscuri?
Copacul Prometeu, vechi de 4.900 de ani, a fost cândva cel mai bătrân din lume. Ce soartă a avut?
Copacul Prometeu, vechi de 4.900 de ani, a fost cândva cel mai bătrân din lume. Ce soartă a avut?
De ce s-ar putea să nu ne dăm seama niciodată dacă Inteligența Artificială devine conștientă?
De ce s-ar putea să nu ne dăm seama niciodată dacă Inteligența Artificială devine conștientă?
Japonezii dau în judecată Guvernul din cauza schimbărilor climatice
Japonezii dau în judecată Guvernul din cauza schimbărilor climatice
România și alte șase țări europene, responsabile de 90% din produse contrafăcute reținute în UE
România și alte șase țări europene, responsabile de 90% din produse contrafăcute reținute în UE
Cele mai căutate joburi în 2025. Ce domeniu i-a atras cel mai mult pe români?
Cele mai căutate joburi în 2025. Ce domeniu i-a atras cel mai mult pe români?
Unul dintre medicii care au salvat vieţi la Revoluţie: „Gărzile patriotice căutau terorişti printre răniţi. Aaa, are unghiile tăiate. Păi cine poate să aibă unghiile tăiate? Un terorist”
Unul dintre medicii care au salvat vieţi la Revoluţie: „Gărzile patriotice căutau terorişti printre răniţi. Aaa, ...
Un astronom celebru de la Harvard spune că o navă extraterestră a ajuns lângă Pământ
Un astronom celebru de la Harvard spune că o navă extraterestră a ajuns lângă Pământ
O boală extrem de contagioasă pentru bebeluși revine în forță
O boală extrem de contagioasă pentru bebeluși revine în forță
Virusurile gripale au început să circule mai devreme decât de obicei în Europa
Virusurile gripale au început să circule mai devreme decât de obicei în Europa