Home » Știință » Ce s-ar întâmpla dacă Luna ar dispărea? Oamenii de ştiinţă ne oferă răspunsul

Ce s-ar întâmpla dacă Luna ar dispărea? Oamenii de ştiinţă ne oferă răspunsul

Publicat: 23.07.2016
Luna joacă un rol important în viaţa de pe Terra, dar cum ar arăta aceasta fără astrul selenar?

Nu ar mai exista mareele

Gravitaţia Terrei este mult mai puternică în prezenţa Lunii. Oceanele mai apropiate de Lună au parte de o atracţie gravitaţională mai puternică, care face ca nivelul mareelor să crească. Întinderea de apă fiind atât de extinsă, apa de pe un orizont o împinge pe cea de pe celălalt orizont, rezultând mareele.

Dacă Luna nu ar exista, ar mai exista, totuşi, maree, deoarece şi Soarele acţionează asupra Terrei.

Ziua nu ar avea 24 de ore

Pământul se rotea mult mai repede în jurul axei sale, în trecut decât în zilele noastre. Înainte de formarea Lunii, ziua pe Pământ avea şase ore.

Luna a stabilizat viteza de rotaţie a Pământului. În timp, astrul selenar s-a îndepărtat de Terra, iar energia care a accelerat viteza cu care Luna s-a distanţat de Pământ vine chiar de pe planeta noastră.

În fiecare zi, planeta albastră îşi transformă energia de rotaţie în energie orbitală a Lunii.

Dacă Luna nu ar exista, procesul nu s-ar inversa, dar probabil s-ar opri. Acest lucru ar putea influenţa în mod pozitiv sau negativ planeta.

Ar dispărea anotimpurile

Axa Pământului este înclinată. În timp, această înclinaţie se poate schimba, însă modificarea rapidă are efecte devastatoare asupra planetei. Axa planetei se poate mişca fie din cauza vibraţiilor sau din interacţiunea planetei cu un obiect străin. Atracţia gravitaţională a Lunii este mult mai puternică decât cea a Pământului, nepermiţând interacţiunea planetei cu alte obiecte cosmice similare.