Home » Stiinta » Cele mai controversate teorii despre creierul uman. Creierul sugarilor este plin de canabis?

Autor: Oana Bujor 07.31.2016
Deşi unele părţi ale creierului au rămas un mister, cercetătorii cunosc mult mai multe aspecte despre creier decât cred oamenii. Însă unele afirmaţii sunt ireale.

Creierul are capacitatea unui terabyt

În trecut, un terabyt era o capacitate impresionantă de stocare, dar calculatoarele din zilele noastre au peste 1,5 terabyţi spaţiu de stocare. Pot calculatorele să fie mai inteligente decât oamenii?

Surprinzător, unele estimări ale cercetătorilor afirmă că mintea umană are o capacitate de doar un terabyt. Însă adevărul este mult mai incert. Unii cercetătorii au declarat că memoria creierului poate fi comparată cu câţiva pentabyţi, de sute de ori mai mari decât estimările precedente.

Majoritatea incertitudinilor sunt alimentate de capacitatea de stocare a creierului.

În creier sunt mai multe conexiuni decât atomii din Univers

Fiecare sinapsă din creier este alcătuită din milioane de atomi, aşadar ipoteza practic spune că ,,există mai mulţi atomi în creier decât în Univers”. Doar dacă fiecare creier ar exista în propriul său Univers, această afirmaţie ar putea fi credibilă.

Cea mai mare sursă a acestor afirmaţii este filmul Amelie, însă dacă am calcula toate posibilele conexiuni dintre zecile de miliarde de neuroni am ajunge la câteva mii de miliarde.

Desigur acest fapt concretizează complexitatea creierului uman, dar nu poate fi aplicată aceiaşi logică când vorbim despre Univers.

Utilizâm doar 10% din creier

Aceasta este un nonsens foarte cunoscut. Această afirmaţie implică faptul că ne utlizăm doar 10% din creier în timp ce restul, de 90%, aşteaptă să fie activat. Creierul este unul dintre organele care utilizează 20% din energia corpului pentru a funcţiona normal.

Este şi o urmă de adevăr în această afirmaţie, deşi utilizăm tot creierul, nu îl utilizâm pe tot în acelaşi timp

Creierul sugarilor este plin de canabis

O altă afirmaţie interesantă prezintă faptul că sistemul nervos foloseşte transmiţători şi receptori canabinoizi, aceiaşi receptori pe care canabisul îi utilizează pentru a-şi produce efectele.

În cadrul unei teorii, s-a explicat acest fenomen. La naştere, copilul trece prin schimbări drastice dîn abdomenul mamei până la camera sterilă din spital, aceşti factori ar fi destul de traumatizanţi, dar nou născuţii sunt în mare parte relaxaţi şi înfometaţi.

Această teorie ar putea avea rădăcini în afirmaţia conform căreia, laptele matern este plin de canabinoide, dar afirmaţia nu a fost confirmată de nici un studiu.

Bărbaţii se holbează la sâni deoarece…..

În afară de rolul de hrănire a nou născuţilor, sânii nu au şi alte roluri.  Unul dintre argumentele acestei teorii este că primatele sunt ataşate de partea frontală a mamei, deoarece acest loc le conferă siguranţă şi succes.

Sursa:  The Guardian