Home » Știință » Experţii au doborât un nou record pentru distanţă cu un nou tip de curent electric

Publicat: 17.11.2016
Cercetatorii au generat un nou tip de curent electric, superconductiv, care poate calatori prin orice material fără să-şi piardă energia. Aceştia au reuşit să trimită noul tip de curent de-a lungul unei distanţe record de 600 de nanometri.

Noul super-curent este realizat din perechi de electroni care se învârt în aceiaşi direcţie, iar cercetatorii din cadrul Institutului de Fizica Leiden din Olanda au reuşit să îl propulseze printr-un cablu realizat din dioxid de crom.

Rotaţia acestor electroni este importantă, deoarece până de curând cercetatorii nu credeau că se poate genera super-curent cu perechi de electroni care se rotesc în aceiaşi direcţie.

Superconductibilitatea, abilitatea incredibila a unul curent electric de a trece printr-un material fără rezistenţă, a fost prima dată descoperită de laureatul la Premiul Nobel, Heike Kamerlingh Onnes, în 1911.

De atunci, superconductibilitatea a devenit parte a tehnologiilor moderne, fiind utilizata la maşinariile pentru RMN.

La 50 de ani de la descoperirea fenomenului, cercetatorii au descoperit că electronii din superconductibilitate se rotesc în perechi.

Noul tip de super-curent s-a dovedit a fi foarte puternic, generând un curent de 1 miliard de amperi pe metru patrat.

Va recomandam să citiţi şi urmatoarele articole:

Teorie cruciala pentru întelegerea materialelor superconductoare, demonstrata experimental

Cercetatorii au descoperit o noua faza a materiei. Are implicatii majore

Un experiment cu ”magneti frustrati” ne-ar putea ajuta sa dezvoltam primele computere cuantice