Home » Stiinta » Experţii au descoperit FÂNTÂNA TINEREŢII. Ar putea ajuta la întinerirea oamenilor în vârstă

Autor: Oana Bujor 11.17.2016
Prin injectarea sângelui prelevat de la organisme tinere în organisme bătrâne, cele din urmă pot întineri, conform descoperirilor cercetătorilor.

În cadrul unui nou studiu, cercetătorii au prelevat probe de sânge de la un grup de tineri de 18 ani pe care l-au injectat în şoareci, în vârstă de 12 luni.

Timp de trei săptămâni, rozătoarele au primit acest tratament, de două ori pe săptămână fiind injectaţi cu plasmă de sânge. Cercetătorii din cadrul unei companii farmaceutice din California au comparat comportamentul animalelor injectate cu şoarecii din grupul de control cu vârste între 2 şi 12 luni.

Tratamentul le-a făcut pe rozătoare să se comporte precum şorecii tineri. De asemenea, experţii au descoperit dovezi ale îmbunătăţirii memoriei. Aceştia au aşezat şoarecii trataţi într-un dispozitiv numit  labirintul lui Barnes, dispozitiv prin care au măsurat cogniţia spaţială şi memoria la rozătoare.

Din cauza memoriei slabe, şoarecii în vârstă nu reuşesc să navigheze prin labirintul lui Barnes, însă, în cadrul testelor, animalele tratate s-au descurcat la fel de bine precum şoarecii tineri.

,,Am putut observa un efect de întinerire,” a declarat unul dintre cercetători, Sakura Minami. ,,Plasma oamenilor tineri îmbunătăţeşte cogniţia. Memoria lor fiind conservată”. Conform neurologului Karoly Nikolich, proprietăţile de întinerire ale sângelui uman sunt legate de diferenţa proeinelor din plasma oamenilor bătrâni sau a oamenilor tineri.

Plasma conţine sute de proteine, însă plasma tânără conţine proteine care îtineresc ţesutul, care odată cu vârsta dispar şi sunt înlocuite de molecule degradate. ,,Acum am descoperit pentru prima dată că există sute de proteine care se schimbă o dată cu vârsta,” a declarat Nikolich.

Efectul plasmei a putut fi observat atât la nivelul ţesutului, cât şi la nivelul creierului.

Atunci când echipa a examinat secţiuni din creierul şoarecilor care au primit tratamente cu plasmă şi le-au comparat cu secţiuni ale şoarecilor de aceiaşi vârstă care nu au primit injecţii cu plasmă. Aceştia au descoperit că şoarecii trataţi deţineau un număr mult mai mare de neuroni nou formaţi.

În cadrul studiilor următoare, cercetătorii vor investiga dacă injectarea plasmei tinere va avea acelaşi efect şi asupra oamenilor în vârstă.

Sursa:  Science Alert