Home » Stiinta » Rezistenţa ALARMANTĂ a bacteriilor la antibiotice ar putea ucide peste 10 milioane de oameni anual. Rezolvarea se află în remediile medievale

Autor: Oana Bujor 04.20.2017
De-a lungul timpului medicina din timpurile medievale a fost considerată irelevantă. Însă, în prezent, cercetătorii analizează remediile din Evul Mediu pentru crearea de noi antibiotice.

Evoluţia continuă a virusurilor rezistente la antibiotice îi provoacă pe cercetători să caute noi metode de combatere a microbilor care nu mai pot fi distruşi de tratamentele actuale, relatează Mail Online.

Aproximativ 700.000 de persoane mor anual, în întreaga lume, din cauza infecţiilor rezistente la antibiotice. Dacă situaţia nu se va remedia, medicii estimează că, până în 2050, astfel de infecţii vor ucide 10 milioane de oameni anual.

Un grup de medievişti, microbiologi, chimişti şi parazitologi au analizat informaţiile de la multiple universităţi din lume şi susţin că istoria medicinei ar putea ajuta la stoparea crizei antibioticelor. Prin analizarea unei baze de date cu reţete medicale medievale, cercetătorii ar putea afla ce produse puteau trata, în trecut, infecţiile.

Sursa: Wikimedia Commons

În cadrul unui studiu din 2015, a fost recreată o reţetă de acum 1.000 de ani, denumită Alifia lui Bald. Alifia era utilizată pentru tratarea infecţiei unui folicul de la nivelul genelor. O cauză comună din prezent a acestei afecţiuni este infecţia cu Stafilococus aureus, rezistent la agenţii antibiotici (MRSA). În prezent infecţia poate provoca o serie de afecţiuni severe, inclusiv septicemie sau pneumonie.

Alifia lui Bald conţine vin, usturoi, praz sau ceapă şi fiere de bou. În reţetă este precizat faptul că după amestecarea ingredientelor mixtura trebuie să stea la macerat într-un vas de alamă timp de nouă nopţi, înainte de a fi utilizată. Atunci când a fost recreată de către cercetători, alifia a reuşit să trateze cobaii infectaţi cu MRSA

În timpul studiilor privind alifia lui Bald, chimista Tu Youyou a primit Premiul Nobel pentru Fiziologie sau Medicină pentru descoperirea unei noi terapii împotriva malariei, după ce a studiat peste 2.000 de reţete din istoria Chinei

Cercetările viitoare vor demonstra, conform experţilor, că reţetele medievale nu ofereau doar rezultate bazate pe efectul placebo, ci erau variante străvechi ale antibioticelor din prezent.

Trenurile cu hidrogen ar putea înlocui vechile locomotive diesel. Țara care a anunțat deja înlocuirea întregii flote