Home » Stiinta » Savanţii au putut efectua măsurători ale reacţiilor nucleare la temperaturi de zeci de milioane de grade Celsius

Alexandru Voiculescu 08.09.2017
O colaborare între savanţii de la Lawrence Livermore National Laboratory (LLNL), Universitatea Ohio, Massachusetts Institute of Technology (MIT) şi Los Alamos National Laboratory (LANL) a dus la o serie de experimente realizată în condiţiile similare cu cele ale interiorului stelelor. Studiul a fost publicat recent în revista Nature.

Experimentele reprezintă primele măsurători termonucleare în condiţiile de temperaturi de zeci de milioane de grade Celsius şi de presiuni extreme unde doar plasma poate exista, scrie Science Daily.

De asemenea, acestea sunt şi condiţiile existente în stele care duc la apariţia supernovelor, cele mai masive explozii din univers.

Studiul a fost realizat la National Ignition Facility (NIF) al LLNL, singurul laborator care poate reproduce temperaturile şi presiunile existente în nucleul stelelor.

Dan Casey, fizician la LLNL, a precizat că „probabil cel mai important lucru este că studiul deschide calea pentru alte teste experimentale ale fenomenelor care pot fi găsite numai în condiţiile extreme din interiorul stelelor”.

Odată cu stabilirea tehnicii de observare a fenomenelor altfel inaccesibile, alte echipe de cercetători pot explora reacţiile care au loc chiar şi în interiorul soarelui, ceea ce poate duce la o înţelegere mai bună a activităţii solare.

Descoperire uimitoare a savanţilor: soarele nostru a avut un ”frate geamăn malefic” vinovat pentru dispariţia DINOZAURILOR. Totodată, toate stelele se formează în perechi

De unde ştiu savanţii din ce e făcut Soarele? – VIDEO

Ce s-ar întâmpla dacă Soarele ar dispărea?

Mare descoperire în ceea ce priveşte Soarele: s-a elucidat originea spiculilor, un fenomen care i-a contrariat pe cercetători. ”Răspunde la multe întrebări” – VIDEO