Home » Știință » În curând berea ar putea fi transformată în combustibil pentru maşini

În curând berea ar putea fi transformată în combustibil pentru maşini

Publicat: 12.12.2017
Preţul combustibilului pare să crească de la o zi la alta, dar şi rezervele naturale, motiv pentru care lumea ştiinţifică este în căutare de alternative. Găsirea unor surse surstenabile care să poată fi folosite pe termen lung este necesară.
Salvarea pare să vină de unde ne aşteptăm mai puţin. Chimişti de la Universitatea din Bristol au creat combustibil din bere, informează Gustarte citând phys.org.

Pentru băutorii de bere această nouă întrebuinţare poate părea o risipă, însă poate fi o salvare. Nu vă aşteptaţi să turnaţi bere direct din doză în rezervorul maşinii. Oamenii de ştiinţă spun că procesul de producere a etanolului este similar cu cel prin care se obţine berea. Etanolul se poate transforma foarte uşor în butanol, o substanţă mult mai potrivită pentru funcţionarea motoarelor şi mai puţin corozivă decât benzina.

”Alcoolul din băuturi este de fapt etanol, care are aceeaşi structură moleculară ca butanolul pe care noi vrem să îl producem pentru a înlocui benzina.”, a explicat Ducan Wass, chimist la Universitatea din Bristol. Berea oferă cel mai bun model în acest sens şi le dă oamenilor de ştiinţă speranţe că vor reuşi să facă producţie la scară industrială. Cercetătorii au folosit un catalizator care a mers perfect atunci când a fost folosită berea.

”Berea este un model de compoziţie chimică. Este exact ce aveam nevoie pentru a trece la producţia industrială, este ceea ce ne demonstrează că această tehnologie este un vis care devine realitate”, a spus Was. Înainte de a implementa descoperirea, specialiştii trebuie să vadă ce anume din bere face ca motorul să meargă. Este posibil ca doar anumite ingrediente să fie necesare.