Home » Știință » Teoria Relativităţii propusă de Einstein se aplică şi celor mai ciudate sisteme stelare din univers

Publicat: 29.01.2018
Până în prezent, Teoria Relativităţii a lui Einstein a trecut nenumărate teste. În prezent, specialiştii doresc să testeze din nou teoria în cadrul unui sistem stelar triplu denumit PSR J0337+1715.

Sistemul se află la 4.200 de ani lumină, în constelaţia Taurului, şi a fost utilizat de către Galileo în secolul XVI pentru a demonstra echivalenţa principiului fundamental pentru relativitatea generală. Conform Science Alert, unii istorici susţin că experimentul nu ar fi avut niciodată loc.

Însă, conform poveştii, Galileo a aruncat două mingii realizate din două materiale diferite de la Turnul din Pisa şi a observat că ambele au atins solul în acelaşi timp. Ceea ce el a dovedit era o lege a gravitaţiei universale propuse de Newton.

Testele anterioare au dovedit aplicabilitatea principiului echivalenţei în cadrul PSR J0337+1715. Însă conform teoriei, principiul ar trebui să poată fi aplicat chiar şi în cazul maselor uriaşe sau chiar în câmpurile gravitaţionale tridimensionale ale spaţiului. Sistemul este alcătuit din trei stele moarte sau aflate în ultima fază a existenţei. Conform principiului echivalenţei, obiectele cu o masă uriaşă ar trebui să ”cadă” cu aceeaşi viteză precum corpurile cu o masă mică. Două dintre stelele din sistemul PSR J0337+1715 sunt pulsari, iar conform principiului toate cele trei stele ar trebui să aibă aceeaşi viteză de rotaţie.