Care este cel mai mare lucru din Univers?
Prima pagină Maratoanele Descopera Mari întrebări

Care este cel mai mare lucru din Univers?

Oana Bujor | 01.20.2018 | ● Vizualizări: 2767
Foto arhiva     + zoom
Galerie foto (1)

În spaţiu există nenumărate obiecte uriaşe. Conform schemei cosmice, Pământul este relativ mic. Chiar şi în Sistemul Solar, planeta este inferior mai mică decât Jupiter sau decât Soare.

Pe de altă parte, chiar şi Soarele este relativ mic în comparaţie cu alte stele. Conform Space, cea mai mare stea cunoscută este UY Scuti ce este de 1.700 de ori mai mare decât Soarele

Alte lucruri imense din univers sunt găurile negre supermasive care se află de obicei în centrul unei galaxii. Cea mai mare gaură neagră supermasivă descoperită până în prezent este NGC 4889 ce are o masă de 21 de miliarde de ori mai mare decât cea a Soarelui.

De asemenea, galaxiile sunt printre cele mai mari obiecte, Calea Lactee având un diametru de 100.000 de ani. Determinarea celei mai mari galaxii este relativ dificilă deoarece acestea nu au o graniţă, însă cea mai mare galaxie descoperită de cercetători este IC 1101 ce este de 50 de ori mai mare decât Calea Lactee şi de 2.000 de ori mai masivă. Însă cele mai mari obiecte din univers sunt super-roiurile de galaxii.

Cel mai mare super-roi de galaxii din univers este Marele Zid Hercules-Corona Borealis (Her-CrB GW), descoperit în 2013.

Alte obiecte imense din univers:

• cea mai mare planetă: Jupiter (un diametru de 142.984 de kilometri)
  • cea mai mare lună: Ganymede, orbitează planeta Jupiter (are un diametetru de 5.268 de kilometri)
  • cel mai înalt vulcan: Olympus Mons de pe Marte (are o înălţime de 25 de kilometri) este de trei ori mai mare decât Muntele Everest.
  • cel mai mare canion: Valles Marineris de pe Marte (are o lungime de 3.000 de kilometri)
  • cel mai mare crater: Utopia Planitia de pe Marte (are un diametru de 3.300 de kilometri)
  • cel mai mare asteroid: 4 Vesta (are un diametru de 530 de kilometri) se află în centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter
  • cea mai mare planetă pitică: Pluto (are un diametru de 2.370 de kilometri).