Home » Știință » IBM doreşte să înlocuiască antibioticele cu molecule sintetice pentru a face faţă evoluţiei bacteriilor

Publicat: 09.03.2018
Rezistenţa bacteriilor la antibiotice este o problemă majoră la care se încearcă diverse abordări. Una dintre ele, elaborată de IBM, implică crearea unor molecule care să imite modul în care sistemul imunitar funcţionează.

„Încercăm să imităm modul în care lucrează propriul sistem imunitar”, a precizat James Hedrick, cercetător la IBM.

Hedrick a publicat împreună cu echipa sa o lucrare în Nature Communications în care descrie detaliile studiului său, scrie Popular Science.

Polimerul creat de cei de la IBM este degradabil şi lucrează extrem de rapid. „Ce face această nouă clasă de materiale extrem de bună este că după trei zile, se degradează complet. Practic, ajunge în organism, omoară bacteria, se degradează şi pleacă”, a precizat Hedrick.

Până acum, toate studiile au fost efectuate pe şoareci, dar Hedrick spune că echipa este pregătită să treacă la testele clinice.

Totuşi, un polimer ar fi mult mai scump decât un antibiotic tradiţional, acesta fiind unul dintre motivele pentru care cercetătorii din întreaga lume trebuie să continue explorarea unor abordări alternative pentru eliminarea infecţiilor.

Rezistenţa ALARMANTĂ a bacteriilor la antibiotice ar putea ucide peste 10 milioane de oameni anual. Rezolvarea se află în remediile medievale