Home » Stiinta » Ar putea fi acesta tratamentul împotriva orbirii? O tehnică revoluţionară a restabilit vederea a doi pacienţi

Autor: Oana Bujor 03.21.2018
O tehnică medicală revoluţionară care utilizează terapia cu celule stem a restabilit vederea a doi pacienţi.

Mail Online notează că testele clinice realizate în cadrul Moorfields Eye Hospital oferă speranţă persoanelor cu această afecţiune. De asemenea, este pentru prima oară când o bucată de ţesut modificat genetic a fost utilizat pentru tratarea persoanelor cu pierdere bruscă a vederii.

Cercetătorii consideră că procedura ar putea deveni la fel de comună precum operaţia de cataractă în următorii 15 ani. Procedura cu celule stem ce poate dura aproximativ 45 de minute este realizată cu ajutorul anesteziei locale. Este necesară prelevarea unei celule stem embrionice şi creşterea unui ţesut de 6 milimetri ce conţine 100.000 de celule pigmentale retinale. Ţesutul este apoi rulat într-un tub ce este injectat printr-o mică incizie în ochi. Odată amplasat în spatele retinei, specialiştii susţin că va putea înlocui celulele degradate.

Noile descoperiri ce au fost observate la cei doi pacienţi monitorizaţi timp de 12 luni sunt elemente importante pentru tratarea orbirii