Home » Stiinta » Cercetătorii propun cu o metodă prin care poţi creşte masa musculară şi îţi poţi face bătrâneţea mai plăcută

Autor: Alexandru Voiculescu 04.01.2018
Oamenii de ştiinţă de la Massachusetts Institute of Technology au tratat şoarecii cu un compus care duce la creşterea noilor vase de sânge. Studiul a găsit că substanţa chimică, ce reactivează proteinele asociate longevităţii, duc la creşterea vaselor de sânge şi a musculaturii, îmbunătăţind anduranţa şoarecilor bătrâni cu 80%.

Dacă descoperirile pot fi aplicate şi la oameni, restaurarea masei musculare poate ajuta la combaterea efectelor îmbătrânirii şi a problemelor cauzate de fragilitatea organismului, precum osteoporoza, scrie Science Daily.

„Trebuie să vedem dacă acestea au relevanţă la oameni, dar se poate să salvăm masa musculară la populaţia îmbătrânită cu ajutorul acestui tip de intervenţii”, a precizat Leonard Guarente, unul dintre membrii echipei de la MIT. „Există o interacţiune strânsă între muşchi şi oase, astfel, pierderea masei musculare duce şi la pierderea masei osoase, osteoporoză şi fragilitatea oaselor, ceea ce reprezintă mari probleme la bătrâneţe”.

În cadrul acestui studiu, cercetătorii au explorat rolul sirtuinelor, o clasă de proteine care se găsesc în interiorul vaselor de sânge. Cercetătorii au crescut nivelul de sitruine din şoarecii normali pe măsură ce îmbătrâneau. Au tratat şoarecii cu un compus numit NMN, care este un precursor al NAD, o coenzimă care activează SIRT1. De obicei, nivelurile de NAD scad pe măsură ce animalele îmbătrânesc.

După ce şoarecii cu o vârstă de 18 luni au fost trataţi cu NMN timp de 2 luni, densitatea capilară a fost restaurată la niveluri observate la şoarecii tineri, având o îmbunătăţire de 56-80% în anduranţă. Efecte benefice au fost văzute la şoarecii cu vârste chiar şi de 32 de luni (echivalentul uman este de 80 de ani).

De asemenea, conform cercetătorilor, exerciţiile fizice sunt esenţiale pentru menţinerea masei musculare şi implicit a sănătăţii, iar alături de acest tratament, bătrâneţea ar putea fi o perioadă a vieţii mult mai plăcută.

A fost descoperită o legătură interesantă între masa musculară şi speranţa de viaţă