Home » Stiinta » Un nou medicament utilizează sistemul imunitar al organismului pentru distrugerea bacteriilor

Autor: Oana Bujor 07.08.2018
Cercetătorii au creat un nou tip de medicament care urmăreşte şi elimină bacteriile mortale rezistente la antibiotice, prin implicarea sistemului natural de apărare a corpului.

Cercetătorii din cadrul Universităţii Lehigh din Pennsylvania au creat un antibiotic deja existent ce conţine molecule care atrag anticorpii produşi de sistemul imunitar pentru a lupta împotriva bacteriilor invadatoare. Conform The Guardian, „imunobioticul” ţinteşte a serie de bacterii responsabile pentru boli precum pneumonie sau intoxicaţie alimentară, inclusiv cele care devin rezistente la antibiotice.

„Inspiraţia ne-a venit de la un succes recent al imunoterapiei, utilizat pentru tratarea cancerului”, a declarat Marcos Pires, ce a realizat studiul.

Imunoterapia pentru cancer, pe care Pires o descrie ca fiind „revoluţionară” pentru pacienţi ar putea fi utilizată pentru a ajuta corpul să lupte împotriva bacteriilor alături de antibiotice. „Anticipăm că rezistenţa ar putea fi încetinită prin intermediul atacului dublu”, a declarat Pires.

Pires şi echipa sa au testat noul compus pe o serie de bacterii declarate de către Organizaţia Mondială a Sănătăţii ca fiind extrem de rezistente la medicamente. Printre acestea se numără Pseudomonas aeruginosa, ce provoacă pneumonia în cazul pacienţilor bolnavi de cancer.

Testele pe viermi inelari ce au fost infectaţi cu Pseudomonas au arătat că medicamentul poate detecta cu succes şi îndepărta bacteriile. Prin lipirea de bacterie, medicamentul poate deterioara direct bacteriile, fiind astfel pregătite pentru ca anticorpii să le distrugă complet

Noul compus se bazează pe un antibiotic existent pe piaţă denumit polymyxin, ce distruge stratul exterior al celulelor bacteriilor. Medicamentul imunobiotic aderă la moleculele de pe suprafaţa bacteriei ce nu se găseşte în mod normal în organismul uman. Deşi medicamentul nu a fost testat momentan pe oameni, în cazul testelor pe celule animale nu au fost observate semne ale toxicităţii.

Durerile abdominale ale unei femei s-au dovedit a fi, de fapt, un caz medical rar de „splină plimbătoare”