Home » Știință » Dovezile existenţei vieţii extraterestre pe Europa, luna lui Jupiter, s-ar putea afla la câţiva centimetri de suprafaţa

Publicat: 29.07.2018
Pe luna lui Jupiter, Europa, ai putea găsi viaţă chiar şi la 20 de centimetri sub nivelul solului, susţin specialişti din cadrul NASA.

Europa este una dintre cele patru luni de dimensiuni mari ale lui Jupiter şi este considerată unul dintre cele mai favorabile locuri pentru descoperirea vieţii în Sistemul Solar. Însă, conform PopScience, luna este expusă radiaţiilor extrem de crescute provenite de pe Jupiter. Deşi vietăţile aflate sub stratul de gheaţă de pe Europa sunt protejate, cercetătorii doresc să afle dacă există viaţă la suprafaţă şi dacă poate rezista radiaţiilor.

„Ştim că radiaţiile de la suprafaţa Europei sunt dominante, este ca şi cum te-ai afla în interiorul unui accelerator de particule”, a declarat Tom Nordheim, cercetător din cadrul Jet Propulsion Laboratory. Specialiştii susţin că există dovezi ale modului în care vietăţile ar putea ieşi la suprafaţă din oceanul subteran prin observarea „jeturilor” asemănătoare unor gheizere. Astfel oceanul subteran ar putea fi plin de microbi şi alte chimicale asociate vieţii. Specialiştii doresc să afle dacă pot fi detectate de către viitoarele misiuni NASA.

În cadrul studiului au fost examinate zonele de pe Europa cu cele mai intense radiaţii. Aici, aminoacizii ce ajută la apariţia proteinelor nu ar putea rezista, însă la 20 de centimetri adâncime aminoacizii sunt mai protejaţi. „Chiar şi în zonele cu cele mai multe radiaţii trebuie doar să > puţin suprafaţa pentru a descoperi material ce nu a fost distrus”, a declarat Nordheim.

În 2022, NASA va lansa Europa Clipper către sistemul lui Jupiter. La bordul sondei s-ar putea afla şi o sondă de aterizare cu instrumente de forare.