Home » Stiinta » Pământul s-ar putea contracta la un diametru de doar 100 de metri dacă experimentele de la CERN vor eşua

10.08.2018
Pământul ar putea fi redus la o masă densă cu un diametru de numai 100 de metri în cazul în care acceleratoarele de particule vor declanşa un lanţ catastrofal de evenimente, a avertizat astronomul regal din Marea Britanie. În cea mai recentă carte pe care a scris-o, „Despre viitor: perspective pentru umanitate”, profesorul lord Martin Rees reliefează existenţa unei ameninţări existenţiale la adresa planetei, care include schimbarea climatică, războiul nuclear şi inteligenţa artificială.
Într-un capitol în care discută posibilitatea ca umanitatea să fie condamnată, el argumentează că oamenii de ştiinţă care realizează experimente care determină coliziunea atomilor între ei pentru a obţine quarci, de felul protonilor şi neutronilor, teoretic ar putea distruge omenirea. „Există posibilitatea formării unei găuri negre care apoi să absoarbă totul din jurul ei”, scrie el. „A doua posibilitate înfricoşătoare este o aglomerare a quarcilor în obiecte comprimate numite ‘strangelets’. Acest lucru în sine nu ar fi deloc periculos. Dar potrivit anumitor ipoteze, o astfel de aglomerare ar putea, prin contagiune, să transforme globul întreg într-o sferă superdensă cu un diametru de aproximativ o sută de metri”.

Profesorul Rees a spus că al treilea risc generat de acceleratoarele de particule de felul celui de la Cern îl constituie o „catastrofă care ar înghiţi spaţiul însuşi”.

„Spaţiul vid – numit de fizicieni vacuum – este mai mult decât un pustiu. Este arena unde se petrece totul. În stare latentă, cuprinde toate forţele şi particulele care guvernează lumea fizică. Vacuumul prezent ar putea fi fragil şi instabil. Unii au speculat că energia concentrată creată atunci când particulele intră în coliziune unele cu altele ar putea declanşa o ‘tranziţie de fază’ care ar distruge fibra spaţiului. Aceasta ar fi o calamitate cosmică, nu doar una terestră.”

Continuarea pe Rador