Home » Stiinta » Acesta ar putea fi geamănul de mult pierdut al Soarelui din galaxia noastră

Acesta ar putea fi geamănul de mult pierdut al Soarelui din galaxia noastră

Autor: Oana Bujor 11.24.2018
Ipoteza conform căreia Soarele ar fi avut un geamăn a apărut în urmă cu mulţi ani. În prezent, astronomii cred că ar detectat locaţia în care s-ar afla acesta.

Localizată la 184 de ani lumină de Pământ, steaua se numeşte HD 186302, iar specialiştii cred că acesta este geamănul de mult pierdut al Soarelui. Conform Science Alert, majoritatea stelelor se formează în grupuri. Acestea pot ajunge la numărul sutelor în cadrul acestor creşe stelare ce sunt nori uriaşi de praf şi gaze.

Specialiştii consideră că şi Soarele a apărut în acelaşi mod în urmă cu 4,57 miliarde de ani. În cele din urmă stelele se dispersează în galaxie, în cadrul acestui proces majoritatea au cel puţin câte un companion. Se estimează că aproximativ 85% dintre stele se află în perechi binare, triple, sau cvaduple, iar peste 50% dintre stelele asemănătoare Soarelui se află în perechi binare.

Steaua HD186302 localizată în centrul imaginii/ Credit-CDS Portal/Simbad

Soarele este o stea singuratică, lucru considerat neobişnuit de specialişti, însă există dovezi ce sugerează că ar fi avut un geamăn. Până în prezent, specialiştii au descoperit câţiva candidaţi ce ar putea fi geamănul Soarelui. Recent, însă, specialiştii din cadrul Instituto de Astrofísica e Ciências do Espaço (IA) din Portugalia au utilizat telescopul Gaia pentru a vâna steaua din sistemul binar al Soarelui.

Ei susţin că steaua HD186302 poate fi geamănul stelar al Soarelui. Aceasta deţine trăsături asemănătoare cu cele ale stelei noastre. Temperaturile de la suprafaţă sunt relativ asemănătoare, de asemenea şi abundenţa chimicalelor este similară, iar ca vârstă are o vechime de 4,5 miliarde de ani.

Descoperirea ne poate ajuta la aflarea unor noi informaţii despre modul în care a fost creată galaxia noastră, dar şi privind aspectele stelei noastre ce au favorizat apariţia vieţii pe Pământ.

Descoperire uimitoare a savanţilor: soarele nostru a avut un ”frate geamăn malefic” vinovat pentru dispariţia DINOZAURILOR. Totodată, toate stelele se formează în perechi