Home » Știință » Aceasta este cea mai detaliată imagine cu galaxia Triangulum aflată în vecinătatea Căii Lactee

Publicat: 13.01.2019
Galaxia Triangulum se află la 3 milioane de ani lumină depărtare şi este considerată ca fiind cel mai îndepărtat obiect vizibil pe cer cu ochiul liber.

Desigur, „ochii” telescopului spaţial Hubble nu sunt la fel de limitaţi precum cei ai omului, aşadar tehnologia a reuşit să realizeze cea mai detaliată imagine a galaxiei.

Conform Science Alert, mozaicul a fost creat din 54 de imagini separate şi are o dimensiune de aproximativ 665 milioane de pixeli. Imaginea prezintă regiunea ce se întinde pe 19.400 de ani lumină în care pot fi observate aproximativ 10-15 milioane de stele individuale. Aceasta este, însă, doar o treime din mărimea galaxiei spirală, ce se întinde pe 60.000 de ani lumină. Conform specialiştilor, imaginea prezintă chiar centrul galaxiei şi structura internă a braţelor spiralate.

Credit-NASA, ESA, Digitized Sky Survey 2

Galaxia Triangulum, cunoscută şi cu denumirea de Messier 33 sau NGC 598, este a treia cea mai mare galaxie din Grupul Local. După cum este de aşteptat în cazul unei galaxii „mici”, conform termenilor astronomici, aceasta deţine mai puţine stele, în jur de 40 miliarde. Pentru comparaţie, galaxia Andromeda deţine 1 trilion de stele, iar Calea Lactee între 200-400 miliarde. Galaxia Triangulum este plină de praf şi gaze ce duc la formarea rapidă a unor noi stele

„După ce am văzut imaginea trimisă de Hubble am spus >”, a declarat astronomul Julianne Dalcantone din cadrul Universităţii Washington din Seattle. „Nivelul de formare a stelelor este de 10 ori mai mare decât cel din zona galaxiei Andromeda, studiată în 2015”, a adăugat ea.

Astronomii consideră că galaxia Triangulum este relativ nouă, având în vedere că nu prezintă trăsăturile unui trecut tumultos, precum cele observate la Andromeda sau Calea Lactee. Cercetările viitoare realizate cu ajutorul lui Hubble vor ajuta specialiştii să afle mai multe detalii despre acest lucru.

20 de lucruri uimitoare despre galaxii