Home » Stiinta » Eclipsa totală de Lună: Imagini impresionante din timpul fenomenului astronomic din 21 ianuarie 2019 – FOTO + VIDEO

Autor: Oana Bujor 01.21.2019
Eclipsa totală de Lună:  Imagini impresionante din timpul fenomenului astronomic din 21 ianuarie 2019 – FOTO + VIDEO
Pentru pasionaţii de astronomie, Luna a făcut spectacol pe 21 ianuarie. Pe teritoriul României, eclipsa totală de Lună Sângerie a început la ora 04:36 şi s-a încheiat în jurul orei 09:48. Iată câteva dintre cele mai impresionante imagini din timpul fenomenului astronomic.

În timpul fenomenului, Luna a avut o culoare roşiatică de aici provine şi denumirea populară de „Lună sângerie”. NASA a catalogat evenimentul ca fiind o „super” Lună deoarece satelitul natural a putut fi admirat la cea mai mare dimensiune din 2019.

Pe teritoriul României, eclipsa totală de Lună-Sângerie a început pe 21 ianuarie, de la ora 04:36, când Luna a intrat în penumbra planetei noastre. Cel mai spectaculos moment al fenomenului s-a produs la 07:12, când a fost atins maximul eclipsei, Luna aflându-se la 10° deasupra orizontului.

Mai multe imagini cu eclipsa totală de Lună Sângerie puteţi găsi în galeria foto de mai jos:

Denumirea de „Lună sângerie” este dată tuturor eclipselor lunare totale, având în vedere culoarea – un roşu portocaliu – pe care o căpătă satelitul natural al Terrei în momentul în care trece prin umbra Pământului.

Nuanţa roşiatică este rezultatul împrăştierii şi refractării luminii solare prin atmosfera terestră pe măsură ce Luna trece prin umbra Pământului în timpul unei eclipse totale de Lună.

În cazul în care ai ratat eclipsa totală de Lună din ianuarie 2019, poţi revedea toate fazele fenomenului mai jos:

Un studiu efectuat asupra Lunii scoate la iveală istoria tumultoasă a impacturilor cu asteroizi de pe Pământ

În urma succeselor recente, China anunţă planurile pentru o bază pe Lună

40 de ani de la aselenizare, 40 de ani de cand omul a ajuns pe Luna

De ce Luna pare mai mare atunci când se află la orizont?