Home » Stiinta » New Horizons a ajuns atât de departe încât stelele par a fi într-o altă poziție

New Horizons a ajuns atât de departe încât stelele par a fi într-o altă poziție

Autor: Adrian Popovici 06.21.2020

Sonda New Horizons a fost lansată de către NASA pentru a studia Pluto și satelitul său, Charon.

GALERIE FOTO

În iulie 2015, New Horizon a reușit să obțină o serie de imagini ale lui Pluto și satelitului său, iar în data de 31 decembrie 2018 a reușit să realizeze primul zbor în apropierea asteroidului Arrokoth din Centura Kuiper. Pe măsură ce sonda se îndepărtează de Pământ, oamenii de știință observă ceva interesant: stelele par a fi în alte poziții, notează Science Alert.

De pe Pământ, pozițiile stelelor ni se pot părea fixe și asta deoarece pozițiile și modul în care acestea se mișcă pot părea uniforme. Totuși, odată ce schimbăm punctul de observație, o nouă perspectivă asupra Universului este disponibilă.

Experimente cu stelele vecine

Cercetători care controlează New Horizons au realizat o serie de experimente și au ajuns la concluzia că Proxima Centauri și Wolf 359, două dintre dintre cele mai apropiate stele de Sistemul Solar, arată diferit atunci când sunt studiate din Centura Kuiper.

Wolf 356 este o stea roșie pitică, aflată în constelația Leului, la aproximativ 7,9 ani-lumină, astronomii explică faptul că această stea urmează aceeași cale pe cer precum Soarele. Astronomii explică faptul că această stea poate să fie observată doar cu ajutorul telescoapelor specializate.

Proxima Centauri este o stea roșie aflată la 4.24 ani-lumină și care face parte dintr-un sistem solar triplu. Observațiile au demonstrat în 2016 că în acest sistem se află cea mai apropiată planetă care ar putea fi locuită: Proxima b.

La o distanță de șapte miliarde de kilometri, 46,76 unități astronomice, poziția celor două stele este diferită față de poziția cu care astronomii de pe Pământ sunt obișnuiți.

Pentru a determina cu exactitate cum diferă pozițiile celor două stele în raport cu Pământul și cu New Horizons, cercetătorii care coordonează misiunea și oficialii NASA au decis să apeleze la ajutorul publicului.

Imagini ale Proxima Centauri și Wolf 359 care au fost realizate în datele de 22 și 23 aprilie de pe Pământ au fost comparate cu imagini realizate de către New Horizons

„Comunitățile profesionale și amatorii de astronomie așteptau să încerce acest lucru și erau foarte încântate să își aducă contribuția în istoria explorării spațiale”, explică said Lauer, cercetător al Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory (JHUAPL).

„Imaginile realizate de pe Pământ când New Horizons observa Proxima Centauri și Wolf 359 au depășit cu adevărat așteptările mele”, a mai explicat acesta.

Brian May, astrofizician și chitarist al Queen, a jucat un rol important în acest experiment

Brian May este cunoscut publicului larg ca chitarist al formației Queen, dar acestea este și doctor în astronomie și membru al echipei New Horizon. Acesta este specializat în stereofotografie și, din această cauză, a reprezentat o parte importantă a experimentului.

„S-ar putea susține că în astro-stereoscopie, imagini 3D cu obiecte astronomice, echipa New Horizons a NASA se află în fruntea domeniului, după ce a livrat imagini stereoscopice uluitoare atât ale lui Pluto, cât și ale obiectului Arrokoth din Centura Kuiper”, explică dr. Brian May.