Home » Știință » NASA plănuieşte o misiune către Alfa Centauri, însă tehnologia necesară nu există în prezent

Publicat: 21.12.2017
O echipă de astronauţi din cadrul NASA a dezvăluit demararea planului pentru misiunea către Alfa Centauri. Ei speră să fie lansată la 100 de ani de la misiunea Apollo 11, în 2069. Însă există o singură problemă, echipa susţine că majoritatea tehnologiilor necesare nu există în prezent.

În 2016, SUA au însărcinat NASA să studieze călătoria interstelară care ar putea ajunge la 10% din viteza luminii până în 2069. Mail Online notează că o altă directivă oferită agenţiei a fost cea de lansare a unei misiuni către Alfa Centauri, cel mai apropiat sistem stelar de Calea Lactee.

Până în prezent, doar o navă construită de om a părăsit Sistemul Solar, Voyager 1, lansat în urmă cu 40 de ani  şi care călătoreşte în prezent la o viteză de 61.000 de kilometri pe oră, cu mai puţin de 1% din viteza luminii. Echipa afirmă că principalul scop al sondei va fi de determinare a prezenţei vieţii. Însă, echipa va trebui să muncească din greu pentru a trimite sonda în acea zonă.

Foto: Arhivă

Alfa Centauri se află la 4,4 ani lumină depărtare, cea mai rapidă navă lansată de NASA până în prezent a fost Helio, care călătorea cu o viteză de 250.000 de km/h. La această viteză i-ar fi necesari 18.000 de ani pentru a ajunge la cea mai apropiată stea de Soare.

Pentru a obţine acest lucru, specialiştii investighează mai multe tipuri de tehnologii, de la sonde alimentate cu laser până la sisteme avansate de propulsie nucleară. Grupul de specialişti a stabilit deja scopurile misiunii, inclusiv studierea materiei, a radiaţiilor şi testarea teoriei relativităţii în timpul călătoriei. În primul rând va observa sistemul planetar, atmosfera şi exoplanetele.

Alfa Centauri găzduieşte patru stele, Centauri A, B şi Proxima Centauri, în urmă cu un an specialiştii au descoperit existenţa unei planete asemănătoare Pământului care orbitează Proxima Centauri.