Home » Știință » Astronomii au găsit o exoplanetă gigantică care realizează o orbită completă în doar o săptămână

Cercetătorii explică faptul că apa de pe Uranus și Neptun să fie un conductor electric superior celei de pe Pământ.
Publicat: 01.07.2020

AU Mic b are o mărime asemănătoare planetei Neptun.

Oamenii de știință de la NASA au descoperit o exoplanetă de mărimea planetei Neptun din Sistemul Solar care reușește să realizeze o orbită completă în jurl steie sale în doar o săptămână.

Cercetătorii explică faptul că condițiile de mediu de la suprafața planetei AU Mic b fac imposibilă apariția vieții, cu toate astea, această planetă poate oferi detalii importante despre modul în care se formează planetele, notează Futurism.

O stea tânără

Datele oferite de către diferite instrumente sugerează faptul că steaua pe care AU Mic b o orbitează în jurul Beta Pictoris, o stea care are doar 20-30 de milioane de ani, în comparație, Soarele are 4,5 miliarde de ani.

Dată fiind proximitatea față de steaua sa, dar și faptul că aceasta este relativ tânără, AU Mic b este supusă unor condiții extrem de dure. Astfel, planeta este supusă în mod constant unui val de radiații particule cauzate de către furtunile solare.

Oamenii de știință explică faptul că sistemul Beta Pictoris reprezintă o oportunitate ideală pentru studierea unor modalități prin care se formează sistemele soalre și planetele care nu au fost observate anterior.