Home » Știință » Un nou medicament reduce daunele produse de către accidentele vasculare cerebrale

Credit foto: Pixabay
Publicat: 06.07.2020

Medicamentul împiedică moartea celulelor cerebrale după producerea unui accident vascular cerebral.

Oamenii de știință de la Institutul pentru Studierea Creierului din cadrul Universității Pittsburgh au descoperit un nou medicament care, după cum arată testele pe șoricei, poate proteja celulele cerebrale de daunele produse de către accidentele vasculare cerebrale (AVC), notează Medicalxpress.

„În practica clinică nu există medicamente care să poată bloca moartea celulară care apare în urma unui accident vascular cerebral”, explică Anthony Schulien, autor principal al studiului. „Aceste experimente oferă dovezi interesante, timpurii ale țintelor medicamentoase, care sperăm ca într-o bună zi să fie folosite în tratarea pacienților”, mai adaugă acesta.

Daunele produse de către un ACV

Un accident vascular cerebral are loc atunci când un cheag de sânge blochează sângele și oxigenul din a ajunge la celulele cerebrale, ceea ce duce la moartea acestora. AVC-urile se dovedesc periculoase deoarece afectează și neuronii din zonele în care au avut loc, aceștia devenind dsfuncționali și murind într-un interval de câteva ore sau zile.

„Căutăm modalități de prevenire a morții acestor neuroni”, explică dr. Elias Aizenman. „Dacă putem face asta, recuperarea ar putea fi îmbunătățită și am putea ajuta mai bine persoanele care au avut un accident vascular cerebral în care cheagul se afla într-un vas de sânge inaccesibil sau care nu au putut ajunge la spital la timp pentru o intervenția timpurie. Cu un medicament adecvat, este posibil să putem încetini evoluția unui accident vascular cerebral înainte ca un pacient să ajungă la spital”, mai adaugă cercetătorul.

În cadrul acestui studiu, oamenii de știință au descoperit că folosind un compus experimental numit TAT-C1aB ar putea să oprească procesele biochimice care duc la moartea celulelor cerebrale.

Studiul a fost publicat în Science Advances.