Home » Stiinta » Tipurile de gripă de care suferim în copilărie influențează sensibilitatea la diferite tulpini la maturitate

Adrian Popovici 07.10.2020

Cercetătorii explică faptul că infecțiile contractate în copilărie influențează răspunsul imunitar în fața diferitelor tulpine în decursul vieții.

Un studiu al cercetătorilor de cercetătorii de la mai multe universități din Statele Unite ale Americii a ajuns la concluzia că tulpinele de gripă care ne afectează în copilărie pot dicta susceptibilitatea la anumite tulpini în decursul vieții, notează Medicalxpress.

Cercetătorii explică faptul că majoritatea persoanelor suferă de gripă pentru prima dată la vârsta de cinci ani, atunci când ajung la grădiniță. De-a lungul timpului ajung să fie infectați cu diferite tulpine. O serie de studii anterioare au descoperit faptu că infectarea cu anumite tulpine în primii ani de viață poate oferi o imunitate crescută în fața diferitelor tulpine de gripă.

În cadrul acestui studiu, oamenii de știință au vrut să identifice care sunt acele tulpini ale gripei care contractate în copilărie împiedică un răspuns imunitar adecvat în fața altor tulpine.

Experimente de laborator

Pentru a avea un răspuns pentru această întrebare, oamenii de știință au desfășurat o serie de experimente pe dihori și pe mostre de sânge. Cercetătorii au infectat subiecții experimentului cu o tulpină virusului gripal, urmând ca apoi să încerce o a doua infectare.

Rezultatele acestor experimente au indicat faptul că persoanele care au fost infectate cu H1N1, tulpina din spatele epidemiei din 2009, aveau anticorpii necesari pentru a contracara tulpina H3N2. În mod paradoxal, situația inversă nu era asemănătoare, iar cei infectați cu cea de-a doua tulpină nu prezentau o protecție sporită în fața H1N1.

Cercetătorii teoretizează faptul că infecțiile din perioada copilăriei stau la baza unei „memorii” a răspunsurilor imunitare.

Studiul Original antigenic sin priming of influenza virus hemagglutinin stalk antibodies  a fost publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences.