Home » Știință » Ce se întâmplă cu plantele atunci când cresc în apropiere de rămășițe umane

Ce se întâmplă cu plantele atunci când cresc în apropiere de rămășițe umane

Sursa foto: Unsplash
Publicat: 20.09.2020

Cum pot fi găsite rămășițe umane într-un ecosistem natural uriaș precum pădurea amazoniană? Ei bine, potrivit unui nou studiu publicat în jurnalul Trends in Plant Science, se pare că echipele de salvare ar putea fi ghidate chiar de copaci și arbuști.

Pe măsură ce se descompun, rămășițele umane produc „insule de descompunere a cadavrelor”, au scris cercetătorii, modificând solul, rădăcinile și frunzele din jur. Aceste schimbări ar putea fi „depistate chiar și de la distanță”.

Plantele ar putea fi indicatori ai descompunerii umane

„În arii mai mici și deschise, patrularea pe jos ar putea eficientă pentru găsirea unei persoane dispărute, însă în regiunile împădurite și periculoase ale lumii, precum pădurea amazoniană, acest lucru nu este posibil. Astfel, ne-am gândit că plantele ar putea fi indicatori ai descompunerii umane, ceea ce ar putea duce la misiuni de recuperare mai sigure și rapide”, a explicat Neal Stewart Junior, unul dintre autorii studiului și profesor la Universitatea din Tennessee.

„Ferma de corpuri” a Universității din Tennessee

Cercetătorii au de gând să testeze această tehnică nouă de descoperire a cadavrelor la „ferma de corpuri” a Universității din Tennessee, cunoscută în mod oficial drept Unitatea de Cercetare Antropologică, acolo unde vor putea să determine schimbările care au loc în insulele de descompunere a cadavrelor.

„Cel mai evident rezultat din acest insule ar fi o eliberare uriașă de nitrogen în sol, în special în timpul verii atunci când descompunerea are loc mai rapid. În funcție de cât de repede reacționează plantele la eliberarea de nitrogen, ar putea apărea schimbări în culorile frunzelor și nivelul lor de reflexie”, a mai explicat Stewart.

Un anumit profil chimic poate declanșa o reacție unică a plantelor

Totuși, există și o problemă. Oamenii nu sunt singurele mamifere care mor în păduri. Acest lucru înseamnă că echipa de cercetători va trebuie să găsească un mod specific oamenilor de a găsi aceste procese metabolice care diferă, spre exemplu, de cadavrele de căprioare, potrivit Futurism.

„Dacă ar fi vorba, spre exemplu, de o persoană dispărută care este și fumătoare, aceasta ar putea să aibă un profil chimic care poate declanșa o reacție unică a plantelor, astfel devenind mai ușor de localizat. Totuși, momentan, această idee este greu de crezut”, a mai adăugat Stewart.

Oamenii de știință au arătat procesul prin care plantele cu flori au ajuns să domine Pământul