Home » Natură » Plantele pot trimite semnale electrice secrete pe sub pământ. Ce au aflat cercetătorii

Publicat: 18.07.2020

Un nou studiu oferă o înțelegere mai bună asupra rețelei ascunse de semnale electrice subterane care sunt transmise de la plantă la plantă, o rețea despre care a fost demonstrat anterior că folosește ciuperci micorizale din pământ precum un circuit electric.

Prin intermediul unei combinații de experimente fizice și modele matematice bazate pe ecuații, oamenii de știință au explorat modul prin care aceste semnale funcționează, deși nu este foarte clar încă ce mesaje anume doresc plantele să-și transmită unora altora.

Cercetătorii au testat comunicarea dintre diferite tipuri de plante ținute în ghivece separate.

Ce conductor electric au folosit oamenii de știință

Fără un conductor electric care să le conecteze, legătura era destrămată. Însă, cu un fir de argint, rețeaua a funcționat din nou. Asta sugerează că orice fel de conductor electric poate fi folosit pentru aceste convorbiri între plante.

Mai mult, rețeaua de mesaje părea să se mențină și să capete forme similare în cazul mai multor tipuri diferite de plante. Noile cercetări au folosit Aloe vera și plante de varză, în timp ce experimentele anterioare au analizat același tip de semnale între plantele de roșii. Modele sugerează că diferite tipuri de plante ar putea comunica în același fel.

Ce mesaje și-ar putea trimite plantele între ele pe sub pământ

„Cred că este cu siguranță posibil ca semnalele să se propage prin rețeaua de rădăcini și să se răspândească în sol de la plantă de roșii la un stejar. Solul joacă rolul unui conductor”, au spus oamenii de știință, transmite Science Alert.

În timp ce acest nou studiu nu ajunge la concluzii concrete privind ceea ce se discută între plante, sau cât de mult din comunicare este intenționată sau nu, cercetarea arată că este posibil ca mesajele să fie despre amenințări, procese de dezvoltare sau mișcarea plantelor.

Top 5 cele mai toxice plante din România! Sunt atât de otrăvitoare încât doar câteva grame pot duce la moarte