Home » Stiinta » Orionidele își ating punctul culminant. Cum poate fi observat fenomenul cu ochiul liber

Autor: Ioana Matei 10.21.2020

Orionidele își ating punctul culminant săptămâna aceasta, putând să producă până la 30 de meteori foarte strălucitori pe oră.

Meteorii provin de la cometa Halley și ajung în atmosfera Pământului cu o viteză neobișnuit de mare, 66 km/s sau 240.000 km/h. În graba lor, meteorii lasă în urmă resturi care strălucesc pe cer timp de câteva secunde sau chiar minute.

Unii meteori călătoresc atât de rapid încât explodează în mingi de foc și produc explozii îndelungate de lumină.

Orionidele pot fi văzute pe cerul nopții toată luna octombrie, însă nopțile de 21 și 22 octombrie sunt cele mai bune momente pentru a le observa pentru că Luna nu este plină și Terra trece prin partea cea mai groasă a unui nor de deșeuri lăsat în urmă de cometa Halley.

Cum pot fi observate Orionidele în octombrie 2020

Mingea de gheață, rocă și praf orbitează Soarele și a lăsat în urmă praful în urmă cu 34 de ani. În timp ce Pământul orbitează prin nor în fiecare an, bucăți și resturi întră în coliziune cu lumea noastră și ard în atmosferă.

Atunci când cometa Halley va trece din nou prin Sistemul Solar interior în 2061, praful responsabil cu aceste stele căzătoare incredibile va fi încă o dată alimentat.

De pe Pământ, spectacolul poate fi observat cu unele dintre cele mai luminoase stele pe fundal, anume constelația Orion. Pentru că Orionidele par să provină din acea regiune a cerului, fenomenul a fost numit după constelație, care este bine cunoscută pentru cele trei stele care formează Centura lui Orion.

Orionidele pot fi observate cu ochiul liber

Orionidele pot fi observate cel mai bine după miezul nopții până la răsăritul Soarelui, interval în care constelația Orion se află deasupra orizontului. Totodată, dacă doriți să vedeți Orionidele ar trebui să observați cerul timp de minim o oră, în afara orașului, și să priviți la zeni, adică deasupra capului, potrivit Science Alert.

De asemenea, Luna nu ar trebui să fie în câmpul nostru vizual atunci când încercăm să observăm Orionidele. Deși intensitatea luminii sale este mai puțin de 20%, lumina Lunii ar putea umbri meteorii.

În urmă cu 110 ani, Terra trecea la o distanţă foarte mică pe lângă cometa Halley – VIDEO