Home » D:News » Spectacol de lumină neașteptat. Posibil meteor surprins în timp ce explodează deasupra Turciei

Publicat: 29.05.2020

În seara zilei de miercuri, 27 mai, locuitorii din nordul Turciei au avut parte de un spectacol de lumină absolut uimitor. Înregistrări video ale incidentului au apărut pe rețelele de socializare și arată un posibil meteor pe cerul nopții, înainte să explodeze și să producă un zgomot cutremurător.

Publicația de știri din Turcia Daily Sabah a relatat că o „minge de lumină” a fost vizibilă în mai multe provincii în jurul orei locale 20:30. Artvin, Erzurum, Sivas, Tuncel și Ardahan se numără printre aceste provincii. Filmările publicate pe rețelele de socializare arată mingea de foc văzută din Erzincan și Trabzon.

Posibil meteorit surprins în timp ce explodează deasupra Turciei

Este cu adevărat o priveliște uimitoare, filmată din mai multe unghiuri și arătând clar că obiectul a explodat la o altitudine semnificativă. Nu este confirmat încă dacă obiectul a fost un meteor. Totuși, publicația Hürriyet a informat că meteorologii au analizat incidentul și au concluzionat că ar fi fost rezultatul unei „ploi de meteori”.

Mai mult, acest comportament corespunde extrem de mult rocilor spațiale care au ghinionul să intre în atmosfera Pământului. Majoritatea meteoriților care intră în atmosfera planetei noastre nu ajung cu adevărat pe sol. În orice caz, nu intacți.

Spectacol de lumină neașteptat pe cerul nopții în Turcia

Totuși, Terra se află sub un „bombardament constant” al rocilor spațiale. Oamenii de știință estimează că milioane de meteoriți și micrometeoriți întră în atmosfera Pământului în fiecare zi. Majoritatea acestor sunt minusculi, de mărimea unui bob de mazăre sau nisip. În plus, aceste obiecte cosmice ard complet până să ne dăm noi seama că au existat vreodată, scrie ScienceAlert.

Un număr mult mai mic de meteoriți mari intră în atmosferă în fiecare an, iar aceștia sunt meteoriții pe care îi vedem cu ochiul liber. Mulți se transformă în mingi de foc spectaculoase, numite și bolizi (meteori foarte strălucitori).

Un astfel de eveniment ar fi avut loc miercuri seară pe cerul Turciei.

Un meteorit ar fi scos Pământul din era glaciară şi a format cel mai vechi crater de impact de pe Terra