Home » Stiinta » Cercetătorii cred că unele găuri negre ar fi capabile să se hrănească cu stele de la interior

Ioana Matei 03.03.2021

O echipă de oameni de știință ar fi descoperit un nou indiciu cu privire la locul în care am putea găsi materie întunecată, substanța invizibilă misterioasă care pare să reprezinte majoritatea materiei din Univers.

Cercetătorii suspectează că materia întunecată ar putea fi găsită sub forma găurilor negre endoparazite, potrivit studiului publicat în serverul ArXiv, care s-au format în interiorul stelelor neutronice și se hrănesc cu acestea din interior.

Ipoteza nu a fost confirmată deocamdată, însă dacă va fi ar putea ajuta oamenii de știință să înțeleagă în sfârșit ce este materia întunecată și care sunt originile sale.

Cum ar fi ajuns aceste găuri negre hămesite să se hrănească cu intestinele găurilor neutronice

Echipa de cercetători de la Colegiul Bowdoin și Universitatea din Illinois, SUA, din spatele studiului au propus, de fapt, două mecanisme pentru modul în care aceste „găuri negre endoparazite și hămesite au ajuns să se hrănească cu intestinele găurilor neutronice”.

Prima ipoteză presupune că forța gravitațională a unei stele neutronice ar fi atras o gaură neagră primordială în miezul său. A doua ipoteză susține că steaua neutronică a capturat particule de materie întunecată care apoi s-au condensat într-o gaură neagră imediat ce au ajuns în miezul stelei neutronice. Însă, prima ipoteză contrazice ceea ce știu deja oamenii de știință despre stele neutronice, așa că echipa a trebuit să o elimine.

Un loc grozav pentru căutarea materiei întunecate

Însă, a doua idee, care spune că stelele neutronice ar putea absorbi materiale crude ale unei găuri negre care va ajunge să se hrănească cu aceasta din interior, ar putea fi valabilă. Mai întâi va trebui să fie testată și analizată de alți experți, potrivit Futurism.

Presupunând că există cu adevărat, aceste găuri negre endoparazite ar putea înghiți stele întregi pe parcursul vieții Universului, astfel că orice stea neutronică aparent dispărută ar fi un loc grozav pentru căutarea materiei întunecate.

Prima gaură neagră descoperită vreodată este mult mai mare decât s-a crezut