Home » Știință » Cel mai mare și mai rapid asteroid din 2021 trece luni pe lângă Pământ. Cum poate fi urmărit evenimentul

Publicat: 21.03.2021

Asteroidul 2001 FO32, cel mai mare și mai rapid de anul acesta, trece luni, 22 martie, pe lângă Pământ, iar cercetătorii de la NASA au anunțat că nu reprezintă un pericol pentru noi.

Roca spațială se va apropia la 2 milioane de kilometri de Terra. Asteroidul, cunoscut oficial sub denumirea de 231937 (desemnat 2001 FO32), va trece pe lângă Pământ cu o viteză amețitoare de 123.887 km/h (34,4 kilometri pe secundă). Este cel mai mare și mai rapid asteroid care trece anul acesta pe lângă Pământ.

Asteroidul 2021 EQ3 se va apropia cel mai mult de Terra în dimineața zilei de luni, 22 martie, în jurul orei 06:45 (ora locală a României).

Asteroidul va trece la o distanță de aproximativ 278.000 de kilometri de Pământ. Asta reprezintă 72% din distanța dintre Terra și Lună. Asteroidul 2021 EQ3 ar putea avea un diametru de până la 38 de metri și o lățime de 1,1 kilometri.

Asteroidul FO32, cel mai mare și mai rapid de anul acesta

Astfel, asteroidul are aproape aceeași dimensiune ca meteoroidul care a trecut prin atmosferă deasupra Rusiei în 2013, producând o undă de șoc asupra orașului Chelyabinsk care a spart mii de geamuri. Sute de oameni au fost răniți atunci.

În jur de 3,5% din aproape 25.000 de asteroizi din apropiere de Pământ cunoscuți de oamenii de știință sunt mai mari de un kilometru, potrivit NASA. Asteroidul FO32 a fost descoperit în luna martie 2001 de cercetătorii de la programul Lincoln Near-Earth Asteroid Exploration (LINEAR) din Socorro, New Mexico.

Cum poate fi urmărit asteroidul 2001 FO32 în timp ce trece pe lângă Terra?

Asteroidul este îndeajuns de mare pentru a fi inclus în categoria „potențial periculos”. Totuși, asta nu înseamnă că ar putea lovi Pământul. În schimb, având în vedere dimensiunea și proximitatea sa față de Terra, asteroidul merită să fie ținut sub monitorizare.

Asteroidul va fi vizibil pentru unii oameni din emisfera sudică. Cu ajutorul telescoapelor, unii entuziaști din emisfera sudică vor putea observa asteroidul chiar în nopțile dinaintea evenimentului de luni dimineață.

Trecerea asteroidului, transmisă în direct

Deși cei interesați nu vor putea vedea asteroidul cu ochiul liber, Science Times scrie că oamenii vor putea să observe roca spațială cu un telescop cu diametrul de 20 cm sau mai mult care poate urmări în timp real cel mai mare și mai rapid asteroid de anul acesta.

Totodată, evenimentul va putea fi urmărit în direct și online. Trecerea asteroidului va fi transmisă în direct de Virtual Telescope Project. Transmisiunea va începe la ora 06:00 (ora locală a României), luni, 22 martie.

Erau dinozaurii în declin când a lovit asteroidul? O nouă cercetare afirmă că nu