Home » Știință » Misiune încheiată pentru roverul Zhurong trimis de China pe Marte. Ce se întâmplă acum

Publicat: 24.08.2021

Misiunea roverului trimis de China pe Marte s-a încheiat… oarecum.

Roverul Zhurong și-a încheiat oficial misiunea de 90 de zile marțiene (sol) pentru a explora Utopia Planitia de pe suprafața Planetei Roșii. Cu toate acestea, Administrația Națională Spațială a Chinei (CNSA) are de gând să continue activitățile roverului precum colectarea de date și imagini cu Marte pentru moment, în speranța că roverul va explora un bazin al unui ocean antic.

„Cu puțin noroc, prin oferirea acestor date oamenilor noștri de știință, vom putea înțelege mai bine geologia planetei Marte, iar apoi vom putea încerca să găsim dovezi ale existenței unui ocean antic în Utopia Planitia”, a spus Liu Jianjun, unul dintre coordonatorii sistemului de la sol Tianwen-1 pentru CNSA.

Toate roverele aflate pe Marte vor intra în „modul de siguranță”

Înainte ca roverul Zhurong să poată explora în totalitate suprafața marțiană, dispozitivul va trebui să ia o pauză începând cu mijlocul lunii septembrie și până în octombrie. Asta pentru că Marte se va afla pe partea opusă a Soarelui în această perioadă.

Evenimentul este cunoscut drept „conjuncție solară”. Atunci când asta se întâmplă, particulele de la Soare pot perturba semnalele radio dintre cele două planete. Așadar, toate roverele aflate pe Marte vor intra temporar în „modul de siguranță” prin care funcționa pe cont propriu într-o anumită măsură. Asta include și roverele Curiosity și Perseverance de la NASA.

China încearcă să colecteze cât mai multe date cu ajutorul roverului Zhurong

După evenimentul de „conjuncție solară”, roverul chinez Zhurong este așteptat să exploreze un alt loc marțian aflat la mai puțin de 1 kilometru depărtare. Acolo, cercetătorii speră să poată studia compozițiile rocilor pentru a afla mai multe despre „istoria geologică” a planetei, scrie Futurism.

Nu este de mirare că CNSA încearcă să colecteze cât mai multe date cu ajutorul roverului Zhurong. În cele din urmă, roverul a fost incredibil de costisitor și dificil de dezvoltat, produs, lansat și amartizat. Însă, toate eforturile vor fi răsplătite atunci când (și dacă) roverul Zhurong descoperă mai multe dovezi despre un ocean antic marțian.

Roverul Yutu 2 al Chinei, aflat pe partea întunecată a Lunii, se pregătește să iasă din hibernare