Home » Știință » O companie din Islanda cultivă plante modificate genetic pentru a produce carne crescută în laborator

Publicat: 04.11.2021

Cercetătorii din Islanda au cultivat peste 100.000 de plante de orz modificate genetic în interiorul unei sere dintr-un motiv destul de neobișnuit. Aceștia doresc să creeze carne crescută în laborator.

Orzul modificat genetic este recoltat și purificat pentru a fi extrase proteinele „factorului de creștere”, care, la rândul lor, pot fi folosit pentru a cultiva carne crescută în laborator. Aceasta este o inovație care ar putea permite industriei de carne crescută în laborator să se bazeze și mai puțin pe animalele vii în viitor.

Compania care administrează sera, ORF Genetics, cultivă orz modificat genetic pe mai mult de 2.000 de metri pătrați folosind metode tehnologice extrem de avansate pentru cultivarea hidroponică.

„Populația este în creștere și trebuie să hrănim toți acești oameni”

Factorii de creștere extrași din semințele de orz joacă un rol important în gestionarea celulelor stem. În 2010, compania ORF a introdus un produs de îngrijire a pielii produs cu factorii de creștere.

Acum, puțin peste 10 ani mai târziu, compania speră să intre pe piața cărnii crescută în laborator. Factorii de creștere stimulează dezvoltarea țesuturilor care alcătuiesc aceste produse, inclusiv musculatura animală și celulele adipoase.

„Populația este în creștere și trebuie să hrănim toți acești oameni”, a explicat Arna Runarsdottir, director al departamentului de tehnologie proteică la ORF Genetics.

Factorii de creștere sunt deja folosiți de multe companii

Dacă oamenii de știință pot înțelege cum să o producă la scară largă, carnea crescută în laborator ar aduce numeroase beneficii care ar ajuta la hrănirea omenirii, scrie Futurism.

„Nu trebuie să ucidem toate aceste animale, trebuie doar să recoltăm celulele stem de la ele”, a adăugat Runarsdottir, precizând că aceasta este o opțiune mult mai ecologică și viabilă decât carnea crescută în mod convențional.

Factorii de creștere ai companiei ORF sunt deja folosiți de multe companii care realizează produse pe bază de carne crescută în laborator.

O proteină numită după un joc video poate fi cheia tratării pacienților cu Parkinson