Home » Știință » Fizicienii au realizat cea mai precisă măsurătoare din lume a duratei de viață a neutronilor

Publicat: 14.10.2021

O echipă internațională de fizicieni de la Indiana University Bloomington a anunțat cea mai precisă măsurătoare din lume a vieții neutronilor.

Rezultatele echipei, formată din oameni de știință din peste 10 laboratoare și universități naționale din Statele Unite și din străinătate, reprezintă un succes, deoarece precizia măsurătorii este de două ori mai bună față de măsurătorile anterioare, cu o incertitudine mai mică de o zecime, informează Phsy.org.

„Această lucrare stabilește un nou standard de aur pentru o măsurare care are o importanță fundamentală pentru întrebări precum abundențele relative ale elementelor create în Universul timpuriu”, a declarat David Baxter, președintele IU Bloomington College of Arts and Sciences’ Department of Physics.

Care este scopul experimentului

Scopul științific al experimentului este de a măsura cât de mult trăiește, în medie, un neutron liber în afara limitelor nucleelor atomice. Cercetarea a fost efectuată la Laboratorul Național Los Alamos.

„Procesul prin care un neutron „se descompune” într-un proton, cu o emisie a unui electron luminos și a unui neutrin aproape fără masă, este unul dintre cele mai fascinante procese cunoscute de fizicieni. Efortul de a măsura această valoare foarte precis este semnificativ, deoarece înțelegerea duratei de viață precise a neutronului poate arunca o lumină asupra modului în care s-a dezvoltat universul ”, a spus Daniel Salvat, care a condus experimentele de la laboratorul din Los Alamos.

Neutronii utilizați în studiu sunt produși de sursa de neutroni ultrareci din Los Alamos Neutron Science Center de la laboratorul național Los Alamos. Experimentul surprinde acești neutroni, ale căror temperaturi sunt reduse până la aproape zero absolut, într-o cadă căptușită cu aproximativ 4.000 de magneți. După ce au așteptat 30-90 de minute, cercetătorii au numărat neutronii supraviețuitori în cadă, deoarece erau în stare de levitație împotriva gravitației prin forța magneților.

Peste doi ani, cercetătorii studiului au numărat aproximativ 40 de milioane de neutroni capturați, folosind această metodă.