Home » Știință » Rămășițele uimitoare ale unei supernove arată ca Pac-Man, unul dintre cele mai cunoscute jocuri din lume

Credit foto: NASA/ESA/HEIC and The Hubble Heritage Team (STScI/AURA)
Publicat: 25.10.2021

Șansele sunt ca, la un moment dat, să te fi uitat la cer și să fi fost uimit de un nor care arată nelumesc. Este nevoie de puțină imaginație și locul potrivit la momentul potrivit.

O astfel de întâmplare fericită face parte din munca cercetătorilor de la NASA, mai ales cei care lucrează cu Telescopul Spațial Hubble. Recent, oamenii de știință au publicat o imagine incredibilă cu rămășițele unei supernove care aduc aminte de celebrul joc video japonez Pac-Man.

Fotografia arată obiectul cosmic N 63A, rămășițele unei supernove, adică explozia care poate avea loc în ultimele faze din viața unei stele.

Obiectul cosmic nu este o supernovă în adevăratul sens al cuvântului

N 63A se află într-o galaxie satelit a Căii Lactee, așa-numitul Marele Nor al lui Magellan, la 163.000 de ani-lumină depărtare de Calea Lactee, și nu este o supernovă în adevăratul sens al cuvântului, ci mai degrabă urmările evenimentului.

În timp ce supernovele lasă de obicei în urmă o grămadă de elemente grele și gaze, „obiectul N 63A este încă tânăr, iar șocurile sale nemiloase distrug norii de gaz ambientali, în loc să îi facă să se prăbușească și să formeze stele”, a explicat NASA.

Pac-Man, unul dintre cele mai cunoscute jocuri din lume

Mai mult, obiectul seamănă cu celebrul joc video japonez Pac-Man, după cum au observat și jurnaliștii de la Futurism.

Pac-Man a fost lansat de Namco, o companie de jocuri video din Japonia, în 1980, fiind dezvoltat de o echipă de nouă persoană, după ce directorul Toru Iwatani a inventat un personaj inspirat de o pizza căreia îi lipsește o felie. Jocul a înregistrat încasări de peste 14 miliarde de dolari de la lansare, fără îndoială fiind unul dintre cele mai cunoscute jocuri din lume și o parte esențială a culturii populare.

O explozie misterioasă din urmă cu 1.000 de ani ar putea fi un tip rar de supernovă