Home » Știință » Oamenii de știință propun o misiune spre Marte alimentată de un laser gigantic de pe Pământ

Publicat: 14.02.2022

Una dintre cele mai mari provocări pe care trebuie să le rezolvăm pentru a coloniza Marte vizează realimentarea rapidă a astronauților de pe Planeta Roșie. În acest scop, o echipă de cercetători a venit cu un plan ingenios care folosește un laser pentru a trimite o navă spațială pe Marte în doar 45 de zile, reducând cu câteva luni durata călătoriei.

Echipa de la Universitatea McGill a conceput un sistem care folosește o matrice laser cu o lățime de 10 metri pe Pământ pentru a alimenta o navă spațială pe orbită.

Laserul ar încălzi plasma de hidrogen din navă până când ar forma suficient hidrogen gazos supraîncălzit pentru a o propulsa până pe Marte.

Energie de propulsie interplanetară, furnizată de pe Terra

Practic, ne-ar permite să furnizăm energie de propulsie interplanetară de pe Pământ.

„Propulsia laser-termică permite misiuni de transport rapid de o tonă cu ajutorul unor rețele de lasere de mărimea unui teren de volei”, a declarat Emmanuel Duplay, autorul principal al unui articol și fost student la programului de cercetare de vară în inginerie al Universității McGill, Summer Undergraduate Research in Engineering.

Echipa a creat acest concept după ce NASA a lansat în 2018 o provocare inginerească pentru a concepe o metodă de a ajunge pe Marte care să poată transporta o încărcătură utilă de 1.000 de kilograme în cel mult 45 de zile, informează Futurism.

O călătorie mai scurtă către Marte

Sistemul lor, prezentat în detaliu într-un articol publicat în revista Acta Astronautica, ar putea duce proviziile și astronauții către coloniile de pe Marte, într-o călătorie care ar dura în mod normal luni de zile cu rachete tradiționale care utilizează combustibil chimic.

Odată ajunsă pe planeta Marte, nava va folosi atmosfera subțire a Planetei Roșii pentru a „aerofrena” – o manevră dificilă și potențial periculoasă care poate destabiliza rapid nava. În timp ce navele spațiale tradiționale ar folosi propulsoare chimice pentru a se opri, acest lucru necesită mai multă greutate în încărcătura utilă pentru a transporta combustibilul.

Noua propunere este una incredibil de fascinantă și oferă o mulțime de promisiuni, dar este încă în stadiul de concept.

Vă recomandăm să mai citiți și