Home » Știință » Roverul Curiosity a descoperit „țepi” bizari pe planeta Marte. Cum arată și ce sunt de fapt?

Credit: NASA/JPL-Caltech/MSSS
Publicat: 08.06.2022

Roverul Curiosity al NASA nu este străin de observarea unor caracteristici stâncoase neobișnuite, după un deceniu de explorare a suprafeței marțiene, însă abia în urmă cu câteva luni a reușit chiar să se oprească și să admire „florile“  existente pe planetă. Acum, roverul a dat peste niște țepi cu o formă bizară.

Imaginea a fost inițial evidențiată de Institutul SETI (Search for Extraterrestrial Intelligence) pe rețeau socială Twitter. Cu toate acestea, imaginea a fost de fapt realizată în luna mai, sau sol 3474, potrivit NASA.

Roverul Curiosity explorează Craterul Gale. În aceste condiții, fotografierea lucrurilor ciudate de pe Marte poate părea o distracție, însă ne oferă multe informații prețioase.

O privire în trecutul misterios al Planetei Roșii

Cu toate acestea, imaginarea unor caracteristici neobișnuite le oferă oamenilor de știință o idee despre condițiile meteorologice și tipul de rocă din anumite locuri de pe Marte, oferind, în același timp, o privire în trecutul misterios al planetei.

În plus, oamenii de știință încearcă să afle și cum s-au format aceste caracteristici pe Marte.

Potrivit SETI, „vârfurile sunt, cel mai probabil, umpluturi cimentate ale unor fracturi antice într-o rocă sedimentară. Restul rocii era alcătuit din material mai moale și a fost erodat”.

Cum s-au format aceste caracteristici pe Marte?

Cu o atmosferă atât de subțire – de peste 100 de ori mai subțire decât cea a Pământului – peisajul marțian poate fi un loc aspru, scrie IFL Science.

Vânturile puternice de până la 100 de kilometri pe oră, apa din vechime și, ocazional, furtunile epice de praf au influențat topografia timp de milioane de ani, sculptând caracteristici precum acestea.

Poate că roboții de știință de pe Marte trimit înapoi o mulțime de imagini cu roci, dar aceste roci ne oferă informații importante despre istoria Planetei Roșii, componența sa și aruncă lumină asupra întrebării supreme: a existat sau ar putea exista vreodată viață pe Marte?

Elementul cheie care a dus la apariția vieții pe Pământ, existent și pe Marte. Ce au descoperit cercetătorii?

De ce s-a „uscat” Marte? Un nou studiu sugerează răspunsuri neobișnuite

Noi indicii despre „ușa” misterioasă de pe Marte. Ce a descoperit NASA?

Mostrele colectate de pe Marte ar putea contamina Pământul?