Home » Știință » Test de cultură generală. Care este singura planetă din Sistemul Solar ce nu are nume de zeu?

Publicat: 01.08.2022

Singura planetă din Sistemul Solar ce nu a fost numită după un zeu grec sau roman este mult mai aproape decât crezi. De fapt, o vezi zilnic.

Earth, numele planetei Pământ în engleză (limba internațională a astronomiei), vine din engleza veche și din cuvintele germanice pentru „teren” și „pământ”.

Pământul este singura planetă din Sistemul Solar al cărei nume nu vine din mitologia greco-romană.

Singura planetă din Sistemul Solar care nu are nume de zeu

Pământul este a treia planetă ca distanță față de Soare. Se crede că are o vechime de aproximativ 4,56 miliarde de ani și se află la aproximativ 149.600.000 de kilometri de Soare, potrivit Britannica.

Planeta noastră face o revoluție sau o orbită completă în jurul Soarelui în aproximativ 365,25 de zile. În același timp, se rotește în jurul axei sale o dată la 23 de ore, 56 de minute și 4 secunde.

Terra este a cincea planetă ca mărime a sistemului nostru solar și are o circumferință ecuatorială de 40.076 de kilometri. Suprafața sa totală este de aproximativ 509.600.000 de kilometri pătrați, din care aproximativ 71% este apă.

Atmosfera Pământului este formată dintr-un amestec de gaze, în principal azot și oxigen.

Singurul său satelit natural, Luna, orbitează planeta la o distanță de aproximativ 384.400 de kilometri. Suprafața Pământului este în mod tradițional subdivizată în șapte mase continentale: Africa, Antarctica, Asia, Australia, Europa, America de Nord și America de Sud. Aceste continente sunt înconjurate de patru corpuri de apă majore: Oceanele Arctic, Atlantic, Indian și Pacific.

Pământul văzut din spațiu

De la revoluția copernicană din secolul al XVI-lea, moment în care astronomul polonez Nicolaus Copernic a propus un model al universului centrat pe Soare, gânditorii au considerat Pământul ca fiind o planetă la fel ca celelalte din Sistemul Solar.

Călătoriile maritime concomitente au oferit dovezi practice că Pământul este un glob, la fel cum utilizarea de către Galileo a telescopului său nou inventat la începutul secolului al XVII-lea a arătat că și alte planete sunt globuri.

Cu toate acestea, abia după zorii erei spațiale, când fotografiile de la rachetele și navele spațiale din orbită au surprins pentru prima dată curbura dramatică a orizontului Pământului, concepția Pământului drept o planetă aproximativ sferică, mai degrabă decât o entitate plată, a fost verificată prin observare directă.

Oamenii au văzut pentru prima dată Pământul ca un glob complet plutind în întunericul spațiului în decembrie 1968, când Apollo 8 a transportat astronauți în jurul Lunii. Sondele spațiale robotizate în drum spre destinații aflate dincolo de Pământ, cum ar fi nava spațială Galileo și Near Earth Asteroid Rendezvous (NEAR) în anii 1990, au privit, de asemenea, înapoi cu camerele lor pentru a oferi alte portrete unice ale planetei, scrie Britannica.

Prima gaură neagră „în stare latentă” descoperită în afara Căii Lactee