Home » Știință » Perseverance a colectat primele mostre de rocă marțiană care ar putea fi returnate pe Pământ

Publicat: 29.08.2022

Folosind roverul Perseverance, o echipă de oameni de știință a colectat primele mostre de rocă marțiană care ar putea fi returnate pe Pământ – primul pas pentru a răspunde dacă Planeta Roșie a găzduit vreodată viață.

Probele de rocă provin din craterul Jezero, care a fost ales drept loc de studiu deoarece acolo a fost locul deltei unui râu care s-a scurs cândva într-un lac. Oamenii de știință cred că Marte ar fi putut susține viața cu miliarde de ani în urmă.

Perseverance, în căutarea vieții pe Marte

„În acest tip de mediu pe Pământ viața prosperă. Scopul explorării deltei și craterului Jezero este de a căuta roci care ar putea conține dovezi ale vieții”, a spus Williams, profesor de geologie, pentru EurekAlert. Williams, unul dintre planificatorii pe termen lung ai misiunii Perseverance și care ajută la deciderea locațiilor în care va fi trimis roverul și ce teste și mostre să prioritizeze.

Echipa științifică a descoperit că terenul este mult mai erodat decât se așteptau. Craterul conține roci formate din lavă și magmă, cunoscute sub numele de roci magmatice. Oamenii de știință se așteptau inițial ca roci sedimentare să se afle deasupra acestor roci magmatice. Este probabil ca rocile sedimentare au erodat în timp, lăsând în urmă doar rocile magmatice, mai dure.

NASA și ESA plănuiesc să trimită mostrele de rocă pe Pământ

Condus de Jet Propulsion Laboratory al NASA, Perseverance a aterizat pe fundul craterului Jezero în februarie 2021. De atunci, oamenii de știință au explorat structura geologică a craterului folosind o suită de instrumente de la bordul roverului. Acestea pot face fotografii și analiza compoziția chimică a rocilor, precum și a vedea structura lor în subsol.

NASA și Agenția Spațială Europeană plănuiesc să trimită mostrele de rocă pe Pământ în jurul anului 2033. Planul ambițios presupune construirea primului vehicul care poate fi lansat de pe suprafața lui Marte și transportarea mostrelor înapoi pe Pământ.

Surprize, surprize pe Planeta Roșie. Apa de pe Marte sfidează așteptările cercetătorilor

Roverul Perseverance a surprins obiecte misterioase pe Marte. Ce ar putea fi?

Roverul Curiosity al NASA a surprins imagini uluitoare cu peisajul schimbător de pe Marte