Home » Știință » Un trio de sateliți ar putea face cele mai clare observații cu steaua Pământului

Publicat: 18.11.2022

Soarele este activ, dinamic și, ocazional, violent. Din păcate, vederea noastră asupra Soarelui este limitată la câțiva sateliți pe orbită și observatoare terestre.

Inelul solar este o nouă propunere care speră să schimbe radical această imagine prin lansarea unui trio de sateliți în jurul Soarelui pentru a oferi imagini panoramice continue, de 360 de grade, în timp real. Observatorul ar putea revoluționa înțelegerea noastră despre steaua-mamă.

În ciuda faptului că este cea mai apropiată stea de noi, încă nu înțelegem cea mai mare parte a fizicii Soarelui. Deși înțelegem imaginea generală – că Soarele este alimentat de reacții de fuziune, iar energia circulă până la suprafață și este eliberată sub formă de radiații – nu cunoaștem detaliile.

În special, nu înțelegem mistere precum originea ciclului de 11 ani al petelor solare, temperatura incredibil de ridicată a coroanei solare sau modul în care au loc erupțiile solare și ejecțiile de masă coronală.

Soarele, activ, dinamic și, ocazional, violent

Informațiile noastre despre Soare sunt limitate, deoarece putem capta doar instantanee ale acestuia cu ajutorul sateliților pe orbită și al observatoarelor terestre. Uneori, putem vedea cum un proces începe să se intensifice, dar apoi pierdem evoluția sa completă, deoarece Soarele se rotește departe de ochii noștri.

Pentru a rezolva acest lucru, o echipă de astronomi propune Inelul Solar. Inelul Solar este o flotă de trei nave spațiale care vor orbita toate în jurul Soarelui.

Acestea vor fi separate una de cealaltă cu 120 de grade și vor fi dotate cu instrumente identice. În acest fel, câmpurile lor de vizibilitate suprapuse vor face imposibilă ratarea a tot ceea ce se întâmplă la suprafață.

Printre numeroasele tipuri de observații pe care astronomii din spatele Inelului Solar speră să le efectueze, se numără și o tehnică numită cartografiere de reverberație.

Informațiile noastre despre Soare sunt limitate

Prin cartografierea atentă a vitezei gazului de pe suprafața Soarelui, ei pot măsura vibrațiile și pulsațiile. Aceste tipuri de ,,cutremure solare” le oferă astronomilor informații bogate despre ceea ce se întâmplă în straturile mai profunde, la fel cum cutremurele ne spun despre nucleul și mantaua Pământului.

De asemenea, Inelul solar va putea surprinde începutul unei erupții solare sau al unui eveniment eruptiv, indiferent de locul în care se produce pe Soare, oferind astfel o avertizare timpurie și mai rapidă în ceea ce privește vremea spațială.

Aceste tipuri de furtuni de plasmă pot perturba sateliții și chiar afecta sistemele electrice de la suprafața Pământului, scrie Inverse.

Astronomii din spatele Inelului Solar speră că, datorită unei acoperiri mai complete a Soarelui, vom putea dezvolta o mai bună înțelegere a naturii complexe a suprafeței sale, a interiorului și a coroanei sale.

Zâmbetul Soarelui a fost surprins de NASA într-o imagine nemaipomenită