Home » Știință » Megaracheta SLS de la NASA, văzută la răsăritul soarelui și de la bordul stației spațiale

Racheta SLS de la NASA cu Orion la bord, văzută la răsăritul soarelui în ziua de 4 aprilie 2022. Credit foto: NASA/Joel Kowsky
Publicat: 10.04.2022

Racheta Space Launch System (SLS) de la NASA poate fi văzută într-o nouă imagine dată publicității de NASA.

Megaracheta SLS, cu nava spațială Orion la bordul său, a fost surprinsă chiar la răsăritul soarelui, la primele ore ale dimineții de 4 aprilie 2022. Racheta a fost fotografiată în timp ce era la lansatorul mobil Launch Complex 39B.

Între 1 și 4 aprilie, echipa Artemis I a efectuat probe la Centrul Spațial Kennedy al NASA din Florida, SUA. Înainte de testul de zbor pentru Artemis I, probele au presupus efectuarea tuturor operațiunilor și procedurilor necesare pentru lansare. Racheta se pregătește pentru misiunea fără echipaj Artemis I „care va demonstra angajamentul și capacitatea NASA de a extinde prezența omenirii pe Lună și mai departe”.

Racheta SLS, văzută tocmai de la bordul Stației Spațiale Internaționale

Recent, racheta SLS a putut fi observată tocmai de la bordul Stației Spațiale Internaționale.

Stația Spațială Internațională se deplasa pe orbită tocmai deasupra coastei Cape Canaveral, Florida, la aproximativ 420 de kilometri deasupra Oceanului Atlantic atunci când inginerul Raja Chari a fotografiat Centrul Spațial Kennedy al NASA. Cele două platforme de lansare al agenției americane, 39A  și 39B, se pot vedea pe plajă. De asemenea, situată la platforma 39B era racheta SLS cu nava Orion la bordul său.

Racheta SLS, văzută tocmai de pe Stația Spațială Internațională. Sursa foto: NASA

Space Launch System este un vehicul de lansare ce reprezintă baza pentru explorarea umană dincolo de orbita Pământului. Având capabilități fără precedent, SLS este singura rachetă care poate trimite nava Orion, astronauți și cargă direct pe Lună în cadrul unei singure misiuni, potrivit NASA.

Space Launch System, cea mai puternică rachetă din lume

Oferind o mai mare masă de încărcătură, capabilități de volum și energie, SLS, cea mai puternică rachetă din lume, poate transporta mai mult în spațiul îndepărtat decât orice alt vehicul. Racheta SLS a fost concepută pentru a fi evolutivă, fapt ce face posibilă o varietate de misiuni, inclusiv misiuni umane pe Lună și Marte, dar și misiuni robotice pe Lună, Marte, Saturn și Jupiter.

Echipa SLS se pregătește intens pentru misiunea Artemis I, aceasta fiind prima rachetă de explorare construită de NASA pentru călătoriile spațiale umane după Saturn V.

Noua rachetă lunară de la NASA este atât de mare încât poate fi văzută din spațiu

NASA imploră alte companii să producă o versiune mai ieftină a rachetei Space Launch System

Megaracheta Space Launch System (SLS) a NASA, care va readuce oameni pe Lună, mult mai scumpă decât s-a preconizat

O rachetă s-a prăbușit pe fața nevăzută a Lunii. Ce s-a întâmplat după impact?