Home » Știință » Astronomii au creat cea mai detaliată hartă a Universului de până acum

Astronomii au creat cea mai detaliată hartă a Universului de până acum

Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 26.11.2022

Universul este extrem de vast și are atât de mulți ani de existență încât nu îl putem înțelege pe deplin. Acum, astronomii de la Universitatea Johns Hopkins din SUA au creat o hartă extrem de detaliată, care prezintă întregul Univers cunoscut în toată splendoarea sa.

Această nouă hartă uimitoare, realizată de astronomii de la Universitatea Johns Hopkins din SUA, prezintă întregul Univers cunoscut. Harta cuprinde aproximativ 200.000 de galaxii sub forma unor puncte mici care se întind până la limitele observabile ale cosmosului.

Utilizând date colectate de-a lungul a 20 de ani de către programul de cercetare și de supraveghere a obiectelor cerești Sloan Digital Sky Survey, noua hartă Universului arată pozițiile și culorile reale ale galaxiilor într-o „felie cerească densă”, care permite curioșilor să parcurgă cu ușurință miliarde de ani, potrivit Futurism.

Cea mai cuprinzătoare hartă a Universului de până acum

Probabil ai văzut alte hărți ale Universului până acum, dar cu siguranță niciuna nu a fost atât de impresionantă. Interesant este că harta actuală folosește date care nu au fost făcute publice până acum, ceea ce o face cea mai cuprinzătoare hartă a Universului realizată până acum pentru oamenii de rând.

„Astrofizicienii au analizat timp de mai mulți ani datele, ajungând la mii de cercetări și descoperiri. Dar nimeni nu și-a rupt din puținul timp să creeze o hartă care este frumoasă, precisă din punct de vedere științific și accesibilă oamenilor care nu sunt neapărat specialiști”, a spus creatorul hărții, profesor la Universitatea Johns Hopkins, Brice Ménard.

Cel mai îngust punct al hărții provine de la „casa noastră”, Calea Lactee, înconjurată de puncte în nuanțe de albastru deschis ale galaxiilor spirale aflate la o distanță de până la două miliarde de ani-lumină de Pământ. Mai departe, nuanțele de galben arată galaxiile eliptice care le eclipsează pe cele spiralate, mai puțin luminoase.

Cel mai îngust punct al hărții provine de la Calea Lactee

Harta Universului ajunge într-un punct gradient vibrant de roșu. Există, totodată, galaxii eliptice, dar mulțumită fenomenului numit „deplasarea spre roșu”, lumina lor galbenă se transformă în roșu.

În spate se ascunde un imens ocean de albastru, acolo unde punctele reprezintă quasari, adică găurile negre supermasive și luminoase din centrul galaxiilor îndepărtate.

În cele din urmă, harta ia sfârșit la 13,7 miliarde de ani-lumină distanță, sau cu ani în urmă, acolo unde tot ce se poate distinge este radiație cosmică de fond.

Telescopul James Webb a descoperit cele mai vechi stele din Univers

Universul a fost recreat în Minecraft. Cât a durat totul?

Astronomii au descoperit una dintre cele mai mari structuri din galaxia Calea Lactee