Home » Știință » Infecțiile bacteriene, a doua cauză de deces la nivel mondial

Infecțiile bacteriene, a doua cauză de deces la nivel mondial

Publicat: 01.12.2022

Infecțiile bacteriene reprezintă a doua cauză a deceselor înregistrate în lume. În 2019, unul din opt oameni a murit din cauza unei infecții bacteriene, a relevat recent prima estimare globală a letalității acestora.

Noul studiu masiv, publicat în revista Lancet, a analizat decesele cauzate de 33 de agenți patogeni bacterieni comuni și 11 tipuri de infecții din 204 țări și teritorii.

Agenții patogeni au fost asociați cu 7,7 milioane de decese – adică 13,6 % din totalul global – în 2019, anul dinaintea declanșării pandemiei COVID-19, potrivit Medical Xpress.

Agenții patogeni, a doua cauză a mortalității, la nivel global

Numărul mare al deceselor, înregistrat în 2019 pe plan mondial, a făcut ca agenții patogeni să fie a doua cauză principală de deces după bolile cardiace ischemice, care includ atacurile de cord, potrivit studiului.

Doar cinci din 33 de bacterii au fost responsabile pentru jumătate din aceste decese: Staphylococcus aureus, Escherichia coli, Streptococcus pneumoniae, Klebsiella pneumoniae și Pseudomonas aeruginosa.

S. aureus este o bacterie comună în pielea umană și în nări, dar care se află în spatele unei serii de boli, în timp ce E. coli provoacă în mod obișnuit intoxicații alimentare.

Specialiștii sugerează investiții în sănătate, pentru stoparea creșterii numărului de infecții

Studiul a fost realizat în cadrul Global Burden of Disease, un vast program de cercetare finanțat de Fundația Bill și Melinda Gates, la care participă mii de cercetători din întreaga lume.

„Aceste noi date dezvăluie pentru prima dată întreaga amploare a provocării pe care o reprezintă infecțiile bacteriene pentru sănătatea publică la nivel mondial. Este extrem de important să punem aceste rezultate pe radarul inițiativelor de sănătate la nivel mondial, astfel încât acești agenți patogeni mortali să fie analizați în detaliu și să fie efectuate investiții adecvate pentru a reduce numărul de decese și infecții”, a declarat Christopher Murray, coautor al studiului și director al Institutului pentru Metrici și Evaluare în Sănătate, cu sediul în SUA.

Cercetarea evidențiază diferențe clare între regiunile sărace și cele bogate din lume

În Africa Subsahariană, s-au înregistrat 230 de decese la 100.000 de locuitori din cauza infecțiilor bacteriene.

Acest număr a scăzut la 52 la 100.000 de locuitori în ceea ce studiul a numit „super-regiunea cu venituri ridicate”, care include țări din Europa de Vest, America de Nord și Australasia.

Autorii au solicitat o creștere a finanțării, inclusiv pentru noi vaccinuri, pentru a diminua numărul de decese, avertizând, de asemenea, împotriva „utilizării nejustificate a antibioticelor”.

Spălarea mâinilor se numără printre măsurile recomandate pentru a preveni infecția.

Molecula care combate bacteriile rezistente la medicamente ar putea trata și cele mai rezistente infecții

Mierea de Manuka ar putea elimina infecțiile pulmonare foarte periculoase

Infecțiile cu variante ale SARS-CoV-2 care determină îngrijorare, predominante în România

De ce nu poate ucide focul unele bacterii și ciuperci?